Nu sitter jag här med skägget i brevlådan och känner mig lite deppad. Var så att jag precis satt och klinkade (på ganska hög volym, en bra bit över vanlig lägenhetsvolym, lagom för att få öronen att fladdra lite) och sen skulle jag springa ifrån en sekund eller tre och ställde då gitarren i sitt ställ (vilket dumt nog då stod framför högtalarlådan) och sen hör jag hur det komemr ett ljud från lådan (som sakteliga ökar, kanske rundgång) så jag tar mig tillbaka dig från mitt andra rum och vrider ner volymen (vilket jag borde ha gjort från början).
Men så till det tråkiga då. På denna gitarr sitter det någon sorts inbyggd boost-krets som någon gitarrpulare har satt dit en gång i tiden och denna var ju påslagen oxå vid detta tillfälle och när jag sen provar gitarren igen så kommer där inget ljud alls, bara lite knaster och sen inget. När jag dock slog av boost-grjen med en switch så verkar gitarren fungera som vanligt (tror jag). Denna boost-krets har oxå en diod som lyser när den är påslagen och denna har oxå slocknat helt.
Min fundering... Kan en sådan här boost-krets gå sönder av en rundgångs-incident eller vad kan ha hänt?
Tips, idéer och allt vad som kan kommas på önskas!
Tänk att man inte tänker längre än näsan räcker ibland, vad trött jag blir på mig själv.
Ha d gott alla!
/Deppad Society