Hoppa till innehåll

Sadel till Gibson Les Paul

• Please log in to reply
9 svar på denna tråd

#1 MatteBeaR

MatteBeaR

Nykomling

• Members
  • 5 Inlägg:
  • Interests:Spela gitarr, jobba i allmänhet är kul, renovering av båtar, umgås med vänner gå på diverse konserter allt i från tung metal till blues.

Postad 20 January 2012 - 20:19

Tjena alla gitarr människor!

Jag spelar på en Gibson Les Paul och lyckades förstöra sadelhållaren till den grova E strängen.
Undrar var jag ska vända mig för att lyckas fixa en ny? Vet att gitarren är en av de mest kända så antar att delar finns, men jag vi ej var och i skrivande stund har i princip alla butiker stängt :S

Mvh Mattias

http://1.bp.blogspot...aul-Classic.jpg Det är gitarren det :)

#2 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2725 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 20 January 2012 - 22:36

Är det översadeln du ska byta så finns det att köpa hos Thomann, GMF, Gitarrdelar m.fl. om du vill fixa med det själv. Annars så är det bara att lämna in till din närmsta musikaffär, det här är en standardreparation.
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#3 MatteBeaR

MatteBeaR

Nykomling

• Members
  • 5 Inlägg:
  • Interests:Spela gitarr, jobba i allmänhet är kul, renovering av båtar, umgås med vänner gå på diverse konserter allt i från tung metal till blues.

Postad 21 January 2012 - 01:13

Tack :D
Det gäller den övre sadeln.
Har du någon koll på vad det kostar? Vet en kille som förmodligen kan fixa det :)

#4 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6132 Inlägg:
  • Interests:spela/lyssna musik, fika, festa och umgås med vänner.

utb. möbelsnickare som har förkärlek till gitarrbyggeri

Postad 21 January 2012 - 10:33

ett sånt byte kan hamna runt 300-500kr beroende på vem man lämnar in den till.
JMP - It´s a good place to be!

//Rickard

#5 MatteBeaR

MatteBeaR

Nykomling

• Members
  • 5 Inlägg:

Postad 21 January 2012 - 11:01

Okej tack så mycket för hjälpen :D

#6 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2725 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 21 January 2012 - 21:44

Finns du i närheten av Sölvesborg så kan jag fixa det åt dig.
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#7 AntonMasterMetal

AntonMasterMetal

Viking

• Members
  • 1050 Inlägg:
  • Interests:Musikrelaterade grejer samt vikingar.Att få folk att skratta står högt upp på listan också!

Postad 21 January 2012 - 23:01

Är jacket för djup så lägger du bara lite papper där.Funkar skitbra.
H.Å.R.D
Länk till det som är mitt första band i form av könspunk, vi spelar inte längre.

Är du intresserad av att snacka skit om musik?Eller repa eller nåt så hör av dig dude!

Vikingar....nuff said...

#8 MatteBeaR

MatteBeaR

Nykomling

• Members
  • 5 Inlägg:

Postad 22 January 2012 - 00:28

Visa inläggboogieman på 21 January 2012 - 21:44 sade:

Finns du i närheten av Sölvesborg så kan jag fixa det åt dig.
Tack, men jag bor i en förort till Stockholm så tror det kostar mer för mig att åka till Sölvesborg än att fixa en ny sadel inklusive montering :)

#9 MatteBeaR

MatteBeaR

Nykomling

• Members
  • 5 Inlägg:

Postad 22 January 2012 - 00:32

Visa inläggAntonMasterMetal på 21 January 2012 - 23:01 sade:

Är jacket för djup så lägger du bara lite papper där.Funkar skitbra.
Det är inget jack. Det är så att stalldelen som håller fast det grova E strängen har gått av i kanten så jag prövade med superlim och det funkade inte.
Med andra ord en del av stallet saknas. Kan spela på allt från E-A sen när vi kommer till det grova så är det trasigt, men ska fixa det till på Måndag :)
Tack i alla fall :)

#10 AntonMasterMetal

AntonMasterMetal

Viking

• Members
  • 1050 Inlägg:
  • Interests:Musikrelaterade grejer samt vikingar.Att få folk att skratta står högt upp på listan också!

Postad 22 January 2012 - 11:01

Visa inläggMatteBeaR på 22 January 2012 - 00:32 sade:

Det är inget jack. Det är så att stalldelen som håller fast det grova E strängen har gått av i kanten så jag prövade med superlim och det funkade inte.
Med andra ord en del av stallet saknas. Kan spela på allt från E-A sen när vi kommer till det grova så är det trasigt, men ska fixa det till på Måndag :)
Tack i alla fall :)
Jaha okey! :)
H.Å.R.D
Länk till det som är mitt första band i form av könspunk, vi spelar inte längre.

Är du intresserad av att snacka skit om musik?Eller repa eller nåt så hör av dig dude!

Vikingar....nuff said...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar