Äsch fan! Fick mitt jack idag och såg direkt att det var en slutande kontakt och jag skulle ju ha en brytande kontakt. Men om jag bara böjer det ena blecket så att det ligger ovanpå den andra så blir det rätt funktion, no big deal.
Jacket som satt tidigare slöt kretsen när sladden var ur, det nya jacket sluter kretsen när sladden är i. Om jag bara löder dit det nya utan att göra nåt annat så antar jag att jag inte får något ljud ur stärkaren när sladden är i, för att kretsen då är förbikopplad, medans jag utan sladd i förstärkaren kommer att få en massa brus. Är jag rätt ute? Men vad skulle hända om jag tog bort blecken på den ena sidan? Då skulle väl kretsen alltid vara bruten även när sladden är urdragen men kan det göra nån skada att ha det så?
Och bara for the record så var det jag som beställde fel, inte ELFA som levererade fel. Jag glömde helt enkelt kolla om det var BNB eller MNM
/Inferno
Fisk sade:
Racing och Inferno säger som vanligt mycket intelligenta saker, och jag kan inte annat än hålla med dem.
Schecter Blackjack S-1 - Vintage V100 P90 Goldtop - Vantage VA800 - Vantage FV575 - Marshall JCM 800 - Harley Benton G412A Vintage