Hoppa till innehåll

Var hittar jag ett passande inputjack till min Marshall?

• Please log in to reply
8 svar på denna tråd

#1 inferno

inferno

Veteran

• Members
  • 1161 Inlägg:

Postad 12 January 2012 - 23:21

Inputjacket är trasigt och jag behöver ett nytt. Ett av blecken har gått av på det gamla, förmodligen har det varit dålig kontakt och någon tidigare ägare har försökt fixa det med att böja till blecket.

Tubetown har såna utbytesjack från samma tillverkare som sitter original. Dom kostar 10 spänn men då vill dom ha 120 spänn i frakt och det känns inte riktigt vettigt. Var kan jag kolla efter ett likadant jack där jag inte behöver betala 12 gånger varans pris i frakt? Kanske någon här har ett liggandes eller vet nån annan som har det? Vilka ställen i sverige kan det tänkas finnas hos?

Postad bild

/Inferno

Edit: Glömde tillägga att det är till en Marshall JCM 800 kombo, så det är modellen som PCB-monteras.

Fisk sade:

Racing och Inferno säger som vanligt mycket intelligenta saker, och jag kan inte annat än hålla med dem.

Schecter Blackjack S-1 - Vintage V100 P90 Goldtop - Vantage VA800 - Vantage FV575 - Marshall JCM 800 - Harley Benton G412A Vintage

#2 Racing

Racing

Futhermucker supreme. Biggest A-hole of the pile

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 12 January 2012 - 23:54

Om det e till en rör Marshall brukar det funka med;

https://www.elfa.se/...64-57&toc=18816

Om du skall ha den typen du visar ovan

https://www.elfa.se/...60-02&toc=18816

Båda e sk "Cliff" jack (vilket då e det Marshall mfl använder)

Om det trilskas för dig så säg till. Elfa ligger här i stan å iom alla rörisar jag e å sladdar i e jag där var å varannan dag. Båda typerna finns på hyllan i Gbg å de e INTE dyrt. Mao,strular det så säg bara till så tar jag med nästa ggn å kastar i ett kuvert. Inte svårare än så.
Living life one fret at a time...

jesper@gofastparts.se

#3 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 12 January 2012 - 23:55

Oops....såg din edit
Men helt ärligt e det skit samma för att slipa ner "bladen" så de passar i en PCB e mkt mkt snabbt gjort det med...

jesper@gofastparts.se

#4 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 12 January 2012 - 23:56

https://www.elfa.se/...73-07&toc=18816

..fanns på hyllan dem med...

jesper@gofastparts.se

#5 inferno

inferno

Veteran

• Members
  • 1161 Inlägg:

Postad 13 January 2012 - 01:59

Tack för hjälpen! Har beställt ett jack nu, men det var ju en något rörig hemsida och beställningsprocedur :rolleyes: Återstår att se vad man tillslut får hem för grejer...

Nåja det vart ju runt 40 spänn billigare än tubetown och har jag jacket innan torsdag nästa vecka så är jag nöjd. Då slipper jag missa ett rep till pga förstärkarhaveri.

/Inferno

Fisk sade:

Racing och Inferno säger som vanligt mycket intelligenta saker, och jag kan inte annat än hålla med dem.

Schecter Blackjack S-1 - Vintage V100 P90 Goldtop - Vantage VA800 - Vantage FV575 - Marshall JCM 800 - Harley Benton G412A Vintage

#6 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 13 January 2012 - 10:07

Kan inte göra annat än hålla med dig. Elfas hemsida e totalt hopplös.

jesper@gofastparts.se

#7 Fisk

Fisk

Forumsräv

• Members
  • 547 Inlägg:
  • Interests:Musik!

Postad 13 January 2012 - 11:05

Har ett över, du hade kunnat få det...

Hållet med om elfas hemsida. Går ju inte ens att gå tillbaka till sina sökresultat!
Spammar mest.

#8 inferno

inferno

Veteran

• Members
  • 1161 Inlägg:

Postad 13 January 2012 - 14:39

Tack för erbjudandet Fisk! Om det skiter sig på nåt sätt så hör jag av mig. Det är alltid bra att ha en backup.

Är det förövrigt någon mer som behöver liknande delar så kan jag tipsa om ebay. Kollade där och samma jack kostade ungefär hälften inklusive frakt mot för ELFA men då är det ju förmodligen lite längre leveranstid.

/Inferno

Fisk sade:

#9 inferno

inferno

Veteran

• Members
  • 1161 Inlägg:

Postad 19 January 2012 - 16:11

Äsch fan! Fick mitt jack idag och såg direkt att det var en slutande kontakt och jag skulle ju ha en brytande kontakt. Men om jag bara böjer det ena blecket så att det ligger ovanpå den andra så blir det rätt funktion, no big deal.

Jacket som satt tidigare slöt kretsen när sladden var ur, det nya jacket sluter kretsen när sladden är i. Om jag bara löder dit det nya utan att göra nåt annat så antar jag att jag inte får något ljud ur stärkaren när sladden är i, för att kretsen då är förbikopplad, medans jag utan sladd i förstärkaren kommer att få en massa brus. Är jag rätt ute? Men vad skulle hända om jag tog bort blecken på den ena sidan? Då skulle väl kretsen alltid vara bruten även när sladden är urdragen men kan det göra nån skada att ha det så?

Och bara for the record så var det jag som beställde fel, inte ELFA som levererade fel. Jag glömde helt enkelt kolla om det var BNB eller MNM :wacko:

/Inferno

Fisk sade:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar