Hoppa till innehåll

Dynacord Rex. Now,that´s an UGLY motherfucker!! Right there!!

• Please log in to reply
62 svar på denna tråd

#61 Racing

Racing

Futhermucker supreme. Biggest A-hole of the pile

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 24 February 2012 - 11:55

De e ju inte så förtvivlat dyra i originalskick Thom...så varför inte.?
Grejen e,som du själv kan bedöma av schemat,att där finns inbyggd kapacitet i dem så det e rent löjligt. Den enda lite större kostnaden å besvär e att man från början får inse att högtalarna i dem MÅSTE pensioneras om man avser lira ens något som påminner om skitig blues eller rock på dem. Hårdrock...e inte ens att tänka på.

Det vettigaste,tror jag,e att man skaffar en frisk 22mm spånplatta å helt enkelt gör en ny baffel. E ju inte så svårt som det låter...å med det gjort har man alltid originalet kvar för alla eventualiteter. Invändigt sen...take your best shot liksom. Där sitter ju för fan novaler för att tillfredsställa en halv arme!!
Å komponenterna de e byggda på e "tyska". Dvs...de håller tills fan avlöser dig.

Rent estetiskt sen så e den idag såpass strikt å såpass klassisk att den i min mening,om den e i fint skick,gör sig i precis vilket vardagsrum som helst. Lita på mig Thom,tills dess du kommer till att prova ett av dessa Werner&Werner alster...den lirar som combo sett på kapp med vilken Twin reverb som helst i ljudomfång bara det att den kan producera dist,med REJÄLT med volym i ryggen,som Fendern aldrig kommer i närheten av.
EL34;orna sätter ju ramarna i sin tur....så sök du reda på en gammal Rex. Tycker jag. Räkna med att ge kring 3 lappar för en i mkt fint skick skulle jag gissa.
Living life one fret at a time...

jesper@gofastparts.se

#62 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 24 February 2012 - 18:43

Ojojojoj...
Fick ägnat dan åt lite underligheter. Det med fasvändaren var enkelt. Det var mkt riktigt brist på glöd,så med det igång så vart där fart i skiten. Allt trams med oscillering var som sagt borta nu....Meeeeen....
Mikrofoniskt NÅTT så in i hela helvete! Spelade ingen roll vad man vidrörde,pottar/kort/rör/chassie-samma skit annan dag,å då med mastern nerdragen ganska långt så var det mikrofonisk rundgång. Jaha liksom... Gick över rören. Varenda ett. Hjälpte kort sagt inte ett skit så jag slog Hr Niemand en signal...å vad han hade att säga var inte så upplyftande...

-"Du har sannolikt en mikrofonisk kopplingskondensator. Jaha liksom...tack för den,å vilken av dem alla e det som felar.? Efter en jävla massa felsökande så visade det sig dels sitta i ngr halvdana lödningar,men framför allt var det en av avkopplingarna(jaa...ni läser rätt)till "tremolorörets" DRIVNING(inte ena halvan av rör 5 utan hela rör 2 på schemat)som var keff.

Problemet var...att SAMTLIGA kondensatorer e nya. Varenda en. Å som det heter...."Å veckans rätta lottorad är....." Jo,den avkoppling som sitter på katoden till rör 2 i form av 0,5uF e en rysk surplus PIO kondning jag fått av Oscar...å en av alla dem var tydligen inte helt glad <_< . Tjena liksom...DEN hade man kunnat leta efter en stund!!! :huh: :angry:
Med detta "inaktiverat" som temporär grej så var det full fart i den andra kanalen iaf,om än att det fortfarande inte låter ngt vidare. Å andra sidan så har jag inte förväntat mig ngt annat så långt heller...faktiskt. Det som skall till nu,iom att vad jag vet alla frågetecken e uträtade,e att se över spänningsdelare mellan stegen.
I original finns det knappt ngr sådana bortsett från galler ref mot jord.
Sen..den distar fan inge snyggt än va...å där e ALLT för mkt diskant samt att tonstackarnas värden verkligen behöver ses över. Det sista e ju ngt jag eg behöver lista ut för båda maskinerna.

Men men...produktiv dag iaf.

jesper@gofastparts.se

#63 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 21 March 2012 - 23:16

Som sagt. Går inte fort,men det går iaf framåt!!

Postad bild

jesper@gofastparts.se

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar