Hoppa till innehåll

Dynacord Rex. Now,that´s an UGLY motherfucker!! Right there!!

• Please log in to reply
62 svar på denna tråd

#1 Racing

Racing

Futhermucker supreme. Biggest A-hole of the pile

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 10 January 2012 - 23:09

Asså...vissa beting får man för sina synder. Det bara e så. Polarn flippa ju helt när han såg respektive provade min Twen...så ödet var beseglat. Iom det...var det inget snack om att hitta en stärkare/combo som var ÄNNU fulare...å det gjorde han. Försiktigt sagt.
För nu e det fanimig så fult att detta kan inte ens en mamma älska. Asså....jag skämtar inte nu.
En Dynacord Rex e fan inte vacker från början,men när nån papphatt får för sig att skala av den å limma dit vävtapet som man sedan målar baby samt marinblått i bästa allmogeförmåga va....Martin Timell kan fan kyssa mig i röven!!!

Yeah.
That makes for an UGLY motherfucker...right THERE!! :blink: :blink:

Grejen e. Han med stärkarn som levererar mest krut å som e fulast vinner. Det E bara så :lol: ....å NÄ Johan..din jeansklädda Mesa ligger STYGGT i lä nu. Å...som sagt,,,polare e polare...å de e bara att inse när man e slagen.

Postad bild

....det blir ju inte bättre av att vävtapeten e sliten.... :wub:
Den i nån form av konverterad damstrumpa omklädda baffeln...får ju vem som helst att bli hård!!!!!! Å att man sedan gjort sig besväret att klippa ut Dynacord emblemet i mocka,eller va fan de nu e(jag VILL verkligen inte veta!!!!!!!!) tycker jag liksom e pricken över i!!!

Postad bild

Behöver jag ens kommentera?? *vrålgarvar*-dis is da shitt!!

Postad bild

...n take my word for it boys...them funnels right there? Nah...ya don´t want any a that...trust me...you do NOT.....
(De låter ngt så IN I HELVETE ILLA med dist att det e knappt att förklara. Å vad värre e,varför varför varför varför en tiotummare å en 12a? Asså...hur tänkte de DÄR?)

Postad bild

...then...for a personal favourite of mine....Jajamen!!! Den där prylen sitter fastnaglad(Pinternaglad...ha? ha? Ni hajar??!??!)nedanför den där 10 tummarn. Denna originalinstallation e även känd som performance by papp. Stoppar garanterat alla stående ljudvågor inne i denna powerhous combo plättlätt!!!
(Å ärligt...NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEj. ÅTERIGEN!! Jag VILL verkligen inte veta!!!)

Nåja.
Lite mer allvarligt.
Den har nu fått sig nya lytar å nya slutrör. Bias e justerad...å faktum e...genom en ANNAN låda...så låter faktiskt clean riktigt juste! Hamen...så e re...
Men...
Men....

Wait for it!

FUCKING WAAAAAAIT FOR IT!!!!!!!!!!!!!!

Se de e inte riktigt ambitionen med det här projektet.
Ambitionen e att få till en stärk som e så jävla FUL att när den går in går dörra ut (redan fixat kan vi säga) å som levererar så att damerna tappar trosorna i ren förskräckelse.
Å...se DÄR e vi inte än.
Kastade runt div komponentvärden utan ngn eg framgång tills dess jag började kolla efter DC läckage över kondningar....jo TJEEEEEEEEEENA!!
Å inte bara det.
Man har tydligen haft juste spons på tenn,för DEN varan e det fan inte snålat med iaf!! Såpass att jag får handla mer lödfläta....å göra om skiten för vi har bara IDAG haft 2 fall av rena överslag i skrotet. Såpass att det började lukta kärlek,banne mig,en stund!!! Men men...på´t igen bara...för att få till detta HELVETISKT fula as till att slå alla rekord i det där med "the imaculate seduction".

Så.
Som det heter.
"To be continued".
;)

...fuckin count on it...
Living life one fret at a time...

jesper@gofastparts.se

#2 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 10 January 2012 - 23:20

Jag sa att den har hjul åxå va?
I brun plast. Ärligt stulna från en gammal TV bänk från IKEA av 1982 års modell i brunt.

jesper@gofastparts.se

#3 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2725 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 11 January 2012 - 00:15

:lol: :lol: :lol:

Jag ger mej...
Det där aset vinner över min MESA.
Men du kan fan inte bära den i fickan som man kan med MESA:n!

Finns inget att spara på nu! Nu blir det en fyrtolva i klädd i reflexväst och oljebyxor (mörkgrön galon), orange HellyHansenlurv till baffeln, en fastsydd sydväst (alternativt hängslen från ett par Grundéns Hercules) som handtag på ovansidan och ett par trätofflor som fötter, det är ju ändå närapå Listerländsk folkdräkt!!!!
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#4 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 00:20

Jaja.....SNACKA går ju.... :P

Johan. Den e...mycket mycket mycket fulare i verkligheten. Du gör dig fan ingen uppfattning. Å...pricken över i;et....e att de flesta gamla Dynacord combos e halvöppna baktill. Dvs att de har ett bakstycke. Oftast i typ 12mm plyfa eller liknande.
Det...har man supit väck i det här fallet,men natuuuuuuuuuuuuuurligtvis förstått vidden av dess existens så man har ersatt det med obehandlad 3mm masonit. Som man vad vidare e i sin tur dragit fast med mkt stilriktiga Spaxskruv från byggmarknaden.
Johan. Hjälp.
Hur faaaaaaaaaaaaan tänkte de där? :blink: :blink:

jesper@gofastparts.se

#5 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2725 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 11 January 2012 - 00:23

Det handlar NATURLIGTVIS om att dämpa svängningarna i kabinettet, precis som med pappflärpen inne i lådan! :rolleyes:
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#6 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 00:30

Yup.
Hr Pinternagels hajpärfårmance avdelning in da works!!!

Det som e STOR humor e dock att i fallet med Rex;en...så har ju någon "Mr Handyman" verkligen försökt.På allvar. Med vävtapet å masonit samt ett bra förråd av spaxskruv. Har jag sagt det att ibland....a man has GOT to know his limitations!!!
STOR humor!!

Nästa naturliga steg får ju bli å dra fast originalhögtalarna med trallskruv som drar rätt genom baffeln!!

RÅKKÄNDRÅLL ELLER?!?!?!

jesper@gofastparts.se

#7 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6132 Inlägg:
  • Interests:spela/lyssna musik, fika, festa och umgås med vänner.

utb. möbelsnickare som har förkärlek till gitarrbyggeri

Postad 11 January 2012 - 12:11

känns pinsamt att man får GAS över den Uberfula cabben, för den hade passat min brödrost så där härligt gött :blink:

nä, går in i duschen och skrubbar mej ren ifrån dessa dumheter med en gång...
JMP - It´s a good place to be!

//Rickard

#8 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 12:35

Rickard. Det blir bättre än så.
Titta på bilderna ovan igen,å var god förklara förljande.......

Varför varför varför varför sitter 12" bakom det lilla hålet i baffeln å vice versa för 10";aren? Snälla snälla snälla förklara....

jesper@gofastparts.se

#9 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6132 Inlägg:
  • Interests:spela/lyssna musik, fika, festa och umgås med vänner.

utb. möbelsnickare som har förkärlek till gitarrbyggeri

Postad 11 January 2012 - 13:19

Visa inläggRacing på 11 January 2012 - 12:35 sade:

Rickard. Det blir bättre än så.
Titta på bilderna ovan igen,å var god förklara förljande.......

Varför varför varför varför sitter 12" bakom det lilla hålet i baffeln å vice versa för 10";aren? Snälla snälla snälla förklara....

Där fanns inga 11´or?! :lol: :lol: you know *these go to eleven*

ja ärligt talat, man undrar varför och sedan hur det låter?
JMP - It´s a good place to be!

//Rickard

#10 galanti

galanti

Medlem

• Members
  • 137 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 16:45

och där dog jag en bra stund, hahahaha :lol:

Visa inläggmusiknörd på 11 January 2012 - 13:19 sade:

Där fanns inga 11´or?! :lol: :lol: you know *these go to eleven*

#11 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 20:21

Touché Rickard!!!
NATURLIGTVIS e det så!!! 10+12 delat med 2 e ju.....11.....NATURLIGTVIS e det SÅ Werner har resonerat!!

Jaja.
Dagen har innehållit...en JÄVLA massa sanerande. Redan igår kom vi ju fram till att "Mr Handyman" varit sponsrad av ngn tillverkare av tenn,å det vackra i just den biten var att när maskin kom upp hyggligt i temp började det knastra charmigt om det.
Det RIKTIGT coola var när det började komma blixtar ur den!! Å det var ungefär där vi klappa igen för dagen igår....

Idag har jag därför gjort ngt jag aldrig behövt göra innan å det e att BOKSTAVLIGEN förbruka 2 mindre rullar avlödningsfläta. Det mina vänner...det ÄR en del tenn för mkt det!!

Iom det å iom det rent ut sagt djävulska sanerandet av fluss/harts rester så kan man lugnt säga att detta tagit sin tid-rent relativt. Bortsett från det har jag fått sanerat bort en del komponenter som inte skall användas mer,vilket lugnt sagt gjorde kortet bra mkt mer städat.

Postad bild

Postad bild

Men...på´t igen-näsa blör!! Så imorgon,i mån av tid,kommer det bytas både den ena å andra signalkondningen.

jesper@gofastparts.se

#12 Fredrish

Fredrish

Forumsräv

• Members
  • 366 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 21:18

Jag satte fan ta mig kaffet i halsen när jag såg den där lådan; herregud, jag trodde inte sådant fanns på denna jord. :D
Gitarrer:
Hagström Super Swede Tremar
Jackson DK2M
BC-Rich Mockingbird ST
Squier Vintage Modified Stratocaster
Dean VX (Seymour Duncan Blackouts, mm)

Övrig utrustning:
Blackstar HT100
Harley Benton V30 4x12
Randall RX412

Egnater Tweaker 15 + 112

+ basgrejer och misc annat

#13 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 21:19

Ngt som förtjänar att nämnas i sammanhanget e att tanken kring projektet,trots de inledande raderna,faktiskt e hyggligt seriös. Tanken e lite som med min Twen å iom det kommer cabben högst sannolikt att göras vid tids nog men det finns ingen som helst ide att börja snickra på det innan den elektriska biten samt bytet av högtalarna e klart.
Å med de klart...kan man hantera den rent estetiska biten när det passar,den spelar ju liksom inte sämre för det när den som sagt rent elektriskt e det vi vill ha ur den.

Tanken,som vi kommit överens om ägaren å jag,e att den nu blir en ren gitarrförstärkare. Som man kan se från schemat så har den DIN ingångar som bryggar sig in senare i i respektive triodkrets i det att man har ngt som kan kopplas där.
Den skiten...rationaliseras nu bort. Kvar blir en rent tvåkanalig gitarrförstärkare,vilket nog handen på hjärtat e vad det hade varit från början om denna förstärkare hade designats i modern tid.

Så....samtliga DIN ingångar får stryka på foten nu. Väck väck väck väck med dem bara....

Den ena ingången blir lite "snällare" å försedd med ett fungerande tremolo. Den andra kanalen blir med lite mer "hår på bröstet" rent distmässigt. Grunnar lite fram å tebax så långt på hur att sätta upp det hela,men som synes redan i schemat finns det även i Rex förstegspipor så det räcker att ta av.... :D

Med lite tur å god vilja som sagt kommer de första trevande försöken till att få vettig ljudbild att ta början redan imorgon eftermiddag. Skall bli intressant som fan rent ut sagt. Kanske framför allt iom likheterna i rena hardparts till mitt eget "Hr Pinternagel" bygge.

jesper@gofastparts.se

#14 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 21:22

Visa inläggFredrish på 11 January 2012 - 21:18 sade:

Jag satte fan ta mig kaffet i halsen när jag såg den där lådan; herregud, jag trodde inte sådant fanns på denna jord. :D

Det som e RIKTIGT stor humor e...att den e mycket mycket mycket mycket fulare i verkligheten. Vi snackar seriöst om att "Martin Timell på tjack i en torktumlare goes Dynacord" här va...å jag överdriver inte ett SMACK!
Jobbet som Mr Handyman utfört e så förbannat taffligt gjort så detta e ett TYPISKT exempel,skolbok rent av,på när man skall fatta att låta saker å ting vara!! :lol: :lol:

Men men...tids nog kommer den återuppstå rent estetiskt i samma anda som min Twen,dvs klädd i vinyl osv,å då vara min Twens storebror. Just wait n see...

jesper@gofastparts.se

#15 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 21:25

Postad bild

Nä. Den ser fanimig inte bättre ut i den här vinkeln eller med den bakgrunden heller.

...å jag vill FORTFARANDE inte veta hur de tänkte när de satte 12";aren vid det lilla hålet i baffeln...

jesper@gofastparts.se

#16 Fisk

Fisk

Forumsräv

• Members
  • 547 Inlägg:
  • Interests:Musik!

Postad 11 January 2012 - 22:09

Den ser la inte så farlig ut? :D
Spammar mest.

#17 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 22:12

Lillebror. Vänta bara tills du ser å upplever den IRL. Du gör dig överhuvudtaget ingen susning om hur illa ställt det e för det funkar helt enkelt inte att fånga det på bild å få kontext i det.
Lita på mig.
Inte ens hon den där haschpårökta blondinen i "ensam hemma",eller va fan nu Timells program heter,hade fått till det så här illa-å den övervintrade haschtomten verkar trots allt ha rökt bort allt som behövs för att göra mer än att prata...... Jag lovar. Det e inte illa. Det e RIKTIGT jävla illa.

jesper@gofastparts.se

#18 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 12 January 2012 - 22:55

Lång dag. Saneringen av kortet osv känns nu klar. De signalkondningar som sitter i signalvägen aktivt e nu alla bytta.

I samband med uppstart hade jag helt plöstligt tappat all bias spänning. Visade sig att dioden till den kretsen hade kastat in handduken!! Jaja...lite allmänt lödande å fipplande så vart ju den sagan snart all varefter bias justerades igen

Fick fart i tremolot å grejen e att jag helt enkelt fick bygga in div komponenter som saknades enl schema!! Så...ptja...nu funkar det med.

Ljudbilden känns....sådär så långt. När jag ju harva igång speleverket igen i "rensad å rationaliserad" form så var 1a kanalen helt plötsligt mer eller mindre "clean" i ton oavsett hur mkt man ladda.
Tremolo kanalen var låg i ljudstyrka å med mkt dist...

Så...nu börjar jobbet som e kul!!! Nämligen...att bygga ljud... :wub:

Men...mest e jag nog tacksam för att saneringsarbetet efter Mr Handyman e klart...för det vart ett antal timmar som gick där helt klart. Jahapp...nya tag med nya krafter imorgon!!

jesper@gofastparts.se

#19 Racing

Racing

• Members
  • 6015 Inlägg:

Postad 13 January 2012 - 11:30

Jahapp pöjka. Fredag den 13e.....på´t igen bara!! :lol:
Ibland e det tur att verksamheten min e så säsongsberoende.....man får en jävla massa tid över till.....till gamla Dynacorder. :lol: :lol:

jesper@gofastparts.se

#20 Kapten Gnissel

Kapten Gnissel

Noisemaker

• Members
  • 1203 Inlägg:
  • Interests:Arbeta i studion, bygga rörstärkare och jamma med likasinnde när tillfälle bjuds. Rock&Rollmupp. Älskar vin och god mat men ogillar Ernst Kirschsteiger.

Postad 13 January 2012 - 16:55

Visa inläggRacing på 11 January 2012 - 21:25 sade:

Postad bild

Nä. Den ser fanimig inte bättre ut i den här vinkeln eller med den bakgrunden heller.

...å jag vill FORTFARANDE inte veta hur de tänkte när de satte 12";aren vid det lilla hålet

Budget mein herr, budget!
Pengarna räckte bara till ett 10" hål.

Hagström Swede Reissue, Washburn WT-24V 1985, Vantage VP795, HPD Stratta, Ibanez RG2, ESP Eclipse II, BaCH SG, BaCH LP sunburst P90, Epi 335 DOT och en LP Ful-Gibson.
Lucifer 30 Röris - Hembyggd stärk, KLD GT30 Röris, Peavey VK100 råmoddad Röris, Blackstar HT Dual, EH "The Worm",
TC Electronics Nova Repeater, Dunlop CryBaby, TC Electronics Hall of Fame, BOSS GE-7 Eq, Ibanez CE9 Chorus

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar