Hej!
Var länge sen man skrev här nu. Beror väl mest på att jag inte riktigt har tid pga av bandrelaterade saker, men jag hoppas ni vill hjälpa mig ändå!
Behöver akut hjälp med ett problem med min Bugera 6260 topp.
Allting lyser när jag startar den men det kommer inget ljud (?)
Rören, tänkte vi på en gång.
Jag kommer verkligen inte ihåg om det var slutsteget eller försteget som fortfarande verkade fungera men min basist såg iaf att något av det fungerade och testade med att koppla in hans, antingen slutsteg eller försteg med min förstärkare på något sätt för att se om det var det som var problemet. (Verkligen ingen aning om vad han gjorde för att testa detta men jag hoppas ni förstår)
Men dom rören som verkade fungera gav inget ljud heller, så det måste ju vara något annat fel?
Vad kan det tänkas vara och hur kan man fixa det? Det lyser som sagt, men det kommer inget ljud.
Jag har verkligen ingen lust att lämna in den till en gitarrtekniker då jag precis helrenoverat en av mina guror och har inte ekonomin till det!
// CB
Bugera 6260H problem
Startad av coreybeaulieu, Dec 27 2011 09:07
6 svar på denna tråd
Postad 27 December 2011 - 09:59
Kan vara någon kontakt som brunnit, kablar och kontakterna är rätt klena i Bugeran
Postad 27 December 2011 - 13:20
Jo jag hörde att dom gamla bugera topparna hade något problem. Är väl kanske det som drabbat mig då.
Enklaste sättet att kolla/lösa detta? Jag har verkligen inte lagt ner något tid på att förstå hur gitarrer/förstärkare fungerar inuti
Enklaste sättet att kolla/lösa detta? Jag har verkligen inte lagt ner något tid på att förstå hur gitarrer/förstärkare fungerar inuti
Kolla in mitt band --->Inception to Embrace
Postad 28 December 2011 - 13:28
Lämna in den.
Kan du ingenting om grejorna så ska du heller inte pilla på det, och antagligen är det ingen för en vanlig Svensson lätt lösning på problemet heller tyvärr.
Kan du ingenting om grejorna så ska du heller inte pilla på det, och antagligen är det ingen för en vanlig Svensson lätt lösning på problemet heller tyvärr.
Postad 03 January 2012 - 18:37
Tydligen är en vanlig grej att de använt plastkontakter istället för att löda och kontakterna har då smält så man måste löda om dem. Är du duktig på att löda eller känner någon så borde inte det vara något stort problem.
Postad 03 January 2012 - 21:53
Jafan. E ju bara å löda på. E ju underordnat var å hur. Bara det löds NÅN jävla stans iaf!!

Helt ärligt Wonko. Tycker du det där verkar vara ett speciellt vaket råd i en maskin som kan sitta på sisådär 500V som gärna vill leta sig ut genom könshåren på dig om du pillar på fel grej när det UPPENBARLIGEN e så att vår vän Corey här ovan utan omsvep säger att han inte kan skilja insida från utsida(vilket väl e en sanning för de allra flesta gitarrister).?
Helt allvarligt.....jösses.
Det e en jävla rörförstärkare. Inte brorsans bilstereo som keffat liksom...
Corey.
Vet faktiskt inte var i landet du håller till numer,om det ens e i Sverige,men eftersom du ändå varit medlem här en bra stund...om du finns i närheten av Gbg så säg till så e vi ngr som kan hjälpa dig med detta. Gå INTE in i maskinen själv om du inte har koll på vad du gör. Det är,utan överdrift,farligt.
Titta bara på bilderna av "YugoMarshall" eländet i min "Hr Pinternagel" tråd. Där e resultatet av folk som inte vetat vad de sysslar med,å det är LIVSFARLIGT. Som i att man DÖR.
Helt ärligt Wonko. Tycker du det där verkar vara ett speciellt vaket råd i en maskin som kan sitta på sisådär 500V som gärna vill leta sig ut genom könshåren på dig om du pillar på fel grej när det UPPENBARLIGEN e så att vår vän Corey här ovan utan omsvep säger att han inte kan skilja insida från utsida(vilket väl e en sanning för de allra flesta gitarrister).?
Corey.
Vet faktiskt inte var i landet du håller till numer,om det ens e i Sverige,men eftersom du ändå varit medlem här en bra stund...om du finns i närheten av Gbg så säg till så e vi ngr som kan hjälpa dig med detta. Gå INTE in i maskinen själv om du inte har koll på vad du gör. Det är,utan överdrift,farligt.
Titta bara på bilderna av "YugoMarshall" eländet i min "Hr Pinternagel" tråd. Där e resultatet av folk som inte vetat vad de sysslar med,å det är LIVSFARLIGT. Som i att man DÖR.
Living life one fret at a time...
jesper@gofastparts.se
jesper@gofastparts.se
Postad 17 January 2012 - 23:26
Racing på 03 January 2012 - 21:53 sade:
Jafan. E ju bara å löda på. E ju underordnat var å hur. Bara det löds NÅN jävla stans iaf!!

Corey.
Corey.
Tack för svaret!
Jag befinner mig fortfarande på Gotland! Synd att jag behöver förstärkaren innan spelningar, annars hade bandet och jag kunnat svänga förbi när vi lirar i GBG
Men att pilla i den själv är inget alternativ. Hade mer tänkt att min basist skulle få göra det men, jag tar det ni säger på allvar och lämnar in den helt enkelt!
Kolla in mitt band --->Inception to Embrace
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar