Postad 22 December 2011 - 21:46
Tänkte kolla om någon har erfarenhet av dessa, provat eller hört i verkligheten?
Postad 22 December 2011 - 22:01
Postad 23 December 2011 - 07:55
Postad 23 December 2011 - 10:57
(Sitter utan ljud för tillfället, därav denna fråga som annars förmodligen skulle kunna besvaras med ett klick på play-knappen
Priset verkar riktigt trevligt, strax under 1000 kr.
Postad 23 December 2011 - 13:04
Postad 23 December 2011 - 14:56
YJM Strat på 22 December 2011 - 21:46 sade:
Tänkte kolla om någon har erfarenhet av dessa, provat eller hört i verkligheten?
Jag köpte faktiskt en idag. Grymt bra och till en förvånansvärt låg penning (895 pix). En öppen klang och bra strängseparation.
Var först inne på en Mad Professor Stone Grey, men gav snabbt upp den i en A/B-test. Trots att Professorn också låter riktigt bra.
Badassen är grym på Telecastern och Les Paulen.
Inte lika klockren på Stratan med Lundbergmickarna, den är lite för skör i klangen för den disten. Den blir ett ljud utan kropp.
Jag lägger en MXR Custom Comp före, och rundar av med en Vox Night Train med gain på kl 11.
Riktig spelglädje, svårt att sluta ...
Postad 23 December 2011 - 22:58
Assar på 23 December 2011 - 14:56 sade:
Var först inne på en Mad Professor Stone Grey, men gav snabbt upp den i en A/B-test. Trots att Professorn också låter riktigt bra.
Badassen är grym på Telecastern och Les Paulen.
Inte lika klockren på Stratan med Lundbergmickarna, den är lite för skör i klangen för den disten. Den blir ett ljud utan kropp.
Jag lägger en MXR Custom Comp före, och rundar av med en Vox Night Train med gain på kl 11.
Riktig spelglädje, svårt att sluta ...
Antar att du menar Lundgren-mickar på stratan? Har själv en strata med Lundgren-mickar o tycker heller ej den gör sig med dist.. har testat div olika, just nu sitter det en MI Audio Crunchbox, som verkar hyfsat lik MXR'n ljudmässigt. Måste testa en sånhär MXR vid tillfälle... verkar klart intressant.
Stratan med Lundgren mickarna funkar bäst i Tubscreamer, eller i Paisley Driven, dvs med lite lätt spräck...
Var köpte du den? Kollade på MB men dom verkar inte ha den... annars får de bli en beställning från tysken, men vore trevligt att testa lite först
Postad 23 December 2011 - 23:31
Lemmy på 23 December 2011 - 22:58 sade:
Stratan med Lundgren mickarna funkar bäst i Tubscreamer, eller i Paisley Driven, dvs med lite lätt spräck...
Var köpte du den? Kollade på MB men dom verkar inte ha den... annars får de bli en beställning från tysken, men vore trevligt att testa lite först
Japp, Stratan får bli med Tube Screamer, om jag nu vill ha dist på den.
Jag köpte MXRn på These GoTo11 i Stockholm. Den bästa affären i stan om man vill testa pedaler.
Postad 24 December 2011 - 22:44
Postad 27 December 2011 - 20:44
Postad 27 December 2011 - 23:52
Provade dock lite med hemmastärkarn, och det kändes riktigt bra. Den lyfte stärkaren helt klart.
Riktigt bra närvaro i ljudet, bra respons. Trots att den bara har tre rattar kan man få till en mängd bra ljud, allt fr bra vintage-cruch till riktigt trevlig varm och organisk dist.
Nu har jag som sagt bara provat lite hemma, blir intressant att testa den ordentligt, men verkar riktigt lovande
Tusan vad jag älskar stompboxar!
Postad 30 December 2011 - 00:28
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar