Nu är det iofs en basförstärkare men det tänkte jag råda bot på.
Från början hade jag tänkt att bara renovera den och lägga till en pedal när jag vill ha dist.
Men efter att ha läst om Dynacorderna här och funderat kring det så får det bli hot rodding av den.
Är tänkt att bli en hemmaförstärkare och det vore skönt att slippa ha massa pedaler kring den.
Och tanken är inte att sälja den så jag kan skita i värdet med.

Det jag har att börja med är en fysiskt väldigt liten maskin med ett förstegsrör och ett slutstegsrör och få pottar på utsidan.
Tanken är att det ska dit ytterligare ett förstegsrör och gainkontroll.
Utmaningen blir att få till en stärk som låter bra utan att behöva borra nya hål.
Så tanken är att jag ska ta bort ena inputjacket och sätta en pot till gain där och kunna fixa tonkontrollen med ett vred.
För problemet är att jag kan inte montera något på baksidan då lådan täcker hela vägen runt.

Slutstegsröret är lite special i dessa och heter ecll800 och vitsen med dessa är att dom kombinerar pi och slutsteg i samma rör.
Förstegsröret är standard ecc83. Så detta är vad jag har att utgå ifrån.

Den fungerar som det är men jag får väl börja med att serva den med nya kondingar.
Vidare behöver jag bestämma mig hur jag ska få in dom extra kretsarna som behövs.
Hoppas att jag ska komma igång under mellandagarna att börja pilla med detta.