Hej! Har sökt lite men inte hittat någonting.
Det är så att jag besitter en boss gt10 och en peavey 6505+. Gt10an har funktionen amp ctrl och som jag har förstått det gör den att använda som footswitch till förstärkare. Enda grejen e den att jg har inte den blekaste om vad det ska vara föpr kabel. Så provade med en vanlig gitarrkabel och den skickar signal till förstärkaren för när jag trycker på pedalen så kommer det ett enkelt klickljud i förstärkaren. Och när jag läste lite på ett annat forum så hittade jag att det ska tydligen vara olika ändar på kabeln, något med mono i pedalen och stereo emot färstärkaren, någon som har någon kunskap om detta som kan he tips på var man kan köpa en som kabel? Eventuellt göra själv om det nu går åt det hållet?
/Rickard
edit: vet inte varför mobilens inlägg cpar men har rättat till det nu
Boss Gt Footswitch Till Combo
Startad av Hoffiee, Dec 15 2011 12:45
4 svar på denna tråd
Postad 15 December 2011 - 12:45
Gitarr:
Esp Ltd Ec-1000 deluxe - emg 81/60
Schecter Synyster Gates standard - hb-108 detonator
Cort Evl-A6
förstärkare:
Peavey 6505+ 112 combo
pedal:
Boss gt-10
Cort Evl-A6
förstärkare:
Peavey 6505+ 112 combo
pedal:
Boss gt-10
Postad 15 December 2011 - 13:08
Nej, det är ingen specialkabel som behövs, du behöver gå in i huvudmenyn på GT-10 och ställa in vilken funktion du ska ha på ctrl-pedalen. Jag tror den är en "mode shift" som standard, alltså när du trampar på pedalen så skiftar pedalerna på GT10 från midiswitchar till on-off switchar för de dedikerade effekterna.
Du måste in i huvudmenyn och ändra ctrl-pedalens funktion till "channel switch" eller vad den nu kan heta.
Du måste in i huvudmenyn och ändra ctrl-pedalens funktion till "channel switch" eller vad den nu kan heta.
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.
Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.
Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...
Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.
Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...
Postad 15 December 2011 - 17:56
Ja det vet jag och detta har jag redan gjort! Märkte även nu att texten blev väldigt konstig och ska åtgärda det snarast! Har satt att funktionen på ctl 1 ska vara amp Channel Switch eller va det nu hette
/Rickard
edit: fixade texten här med
/Rickard
edit: fixade texten här med
Gitarr:
Cort Evl-A6
förstärkare:
Peavey 6505+ 112 combo
pedal:
Boss gt-10
Cort Evl-A6
förstärkare:
Peavey 6505+ 112 combo
pedal:
Boss gt-10
Postad 15 December 2011 - 18:20
Åh fan, såg nu att det var en peavey stärk... de har oftast disten på ringen på kontakten om det är en dubbel footswitch, med en vanlig kabel så styr switchen på GT-10an nu reverb eller loop, vad som nu mer ligger på stärkarens footswitch.
Visst är det väl mer än en funktion på stärkarens footswitch?
Då behöver du en specialkabel likförbannat.
Du kan använda en insertkabel och sätta stereojacket i förstärkaren och en av monokontakterna i uttaget på GT10an.
Visst är det väl mer än en funktion på stärkarens footswitch?
Då behöver du en specialkabel likförbannat.
Du kan använda en insertkabel och sätta stereojacket i förstärkaren och en av monokontakterna i uttaget på GT10an.
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.
Postad 16 December 2011 - 12:28
Japp den fotpedalen har två funktioner, en extra till effekter!
jag ska försöka få tag på en idag! hör av mig med resultatet!
jag ska försöka få tag på en idag! hör av mig med resultatet!
Gitarr:
Cort Evl-A6
förstärkare:
Peavey 6505+ 112 combo
pedal:
Boss gt-10
Cort Evl-A6
förstärkare: