Hoppa till innehåll

Gitarrmekardag i södra Sverige.

Några intresserade?

• Please log in to reply
120 svar på denna tråd

#1 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2718 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 12 December 2011 - 23:51

Hej allihop från södra Sverige.
Jag, Fredrish och Musiknörd har pratat lite löst om att ta och sätta ihop en "workshophelg" här i söder (förslagsvis hemma hos mig i Sölvesborg) där vi skulle kika lite närmre på det här med att serva gitarrer, typ hur man fixar till en bra setup, bandslipning o.s.v. o.s.v.

Vi hade dessutom tänkt att samla ihop en bunke prylar (förstärkare, gitarrer, pedaler å sånt) så vi kan testspela en massa olika prylar och verklige A - B testa på riktigt. Jag har ju en hög gitarrer och förstärkare här och med Fredriks och Rickards bidrag till samlingen så har vi redan där ett tiotal förstärkare och ett tjog gitarrer att prova.

Vi har även ett par objekt där det bland annat ska bytas en översadel, bandslipas, m.m. så egentligen har vi redan allt som behövs för en riktig nörddag... :D
MEN, the more the merrier!

Någon som är sugen?
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#2 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6125 Inlägg:
  • Interests:spela/lyssna musik, fika, festa och umgås med vänner.

utb. möbelsnickare som har förkärlek till gitarrbyggeri

Postad 13 December 2011 - 00:18

jag kan även locka med att jag har tillgång till en mindre skåpbil, så om det blir behov av att frakta så kan jag nog lösa det problemet!

tanken är väl lite också för er som inte haft chans att komma upp till Göteborg, ska få en chans här att få ta del av diverse saker som ni undrat över.. och såklart få lite ansikten till alla nick man ser på forumet!!
JMP - It´s a good place to be!

//Rickard

#3 Senior

Senior

Medlem

• Members
  • 177 Inlägg:
  • Interests:Gitarrer, datorer, hundar, golf mm mm

Postad 13 December 2011 - 06:47

:D Kul initiativ :D Jag hänger absolut på, jag har ju inte mer än ett par mil till Sölvesborg. Skulle vara skitkul att träffas. I så fall tar jag med min Mustang III:a o guran så kan jag kanske få lite tips på hur jag får bra ljud i burken.När har ni tänkt i så fall ( efter jul hoppas jag ) och till vilken kostnad?
:P Lars
You Got a Right To Play The Blues ( BB King )

#4 Carlsson

Carlsson

Medlem

• Members
  • 88 Inlägg:
  • Interests:Duh...

Postad 13 December 2011 - 08:36

Jag hänger gärna på!
Har försökt komma på nåt kul att skriva här. Kommer inte på nånting.

#5 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2718 Inlägg:
    My religion is beer.

Postad 13 December 2011 - 08:59

Visa inläggSenior på 13 December 2011 - 06:47 sade:

:D Kul initiativ :D Jag hänger absolut på, jag har ju inte mer än ett par mil till Sölvesborg. Skulle vara skitkul att träffas. I så fall tar jag med min Mustang III:a o guran så kan jag kanske få lite tips på hur jag får bra ljud i burken.När har ni tänkt i så fall ( efter jul hoppas jag ) och till vilken kostnad?
:P Lars
Kostnad? Nä nä, kostnaden är att ta sig till platsen där det händer samt att se till att få sig något till livs under dagen!

Vad gäller tidsplan så kan jag väl tippa på att nån helg i mitten av januari eller början av februari känns rimligt.
Ta med vad utrustning ni har så hjälps vi åt att se över det hela! Plus att vi får chansen att prova ännu mer prylar!
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#6 Dilbert

Dilbert

Veteran

• Members
  • 890 Inlägg:
  • Interests:Gitarr, musik, fota, parkour och massa annat!

Postad 13 December 2011 - 11:15

Hänger gärna på om jag inte måste jobba :D
Elgitarrer:
Yamaha ERG 121-C med EMG 81
Ibanez mtm1 br
Egenbyggd Telecaster
LTD/ESP GUS600EC med Seymour Duncan Blackouts AH1
Ibanez RG 270 med en SD zebra i stallet
Ibanez RGA8

Stärk:
Line6 Spider III SÅLD
Peavey 6505 top SÅLD

Harley Benton 2X12 med V30 från Orangelåda

Effekter/ljudkort
Line 6 Pod HD 500
Cry babe wha wha
Ibanez Tubescreamer
Boss Line-selector
Boss Tuner
MXR 10B EQ
EMU 0404

#7 Dilbert

Dilbert

Veteran

• Members
  • 890 Inlägg:
  • Interests:Gitarr, musik, fota, parkour och massa annat!

Postad 13 December 2011 - 11:15

Elgitarrer:
Yamaha ERG 121-C med EMG 81
Ibanez mtm1 br
Egenbyggd Telecaster
LTD/ESP GUS600EC med Seymour Duncan Blackouts AH1
Ibanez RG 270 med en SD zebra i stallet
Ibanez RGA8

Stärk:
Line6 Spider III SÅLD
Peavey 6505 top SÅLD

Harley Benton 2X12 med V30 från Orangelåda

Effekter/ljudkort
Line 6 Pod HD 500
Cry babe wha wha
Ibanez Tubescreamer
Boss Line-selector
Boss Tuner
MXR 10B EQ
EMU 0404

#8 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2718 Inlägg:
    My religion is beer.

Postad 13 December 2011 - 11:19

Visa inläggDilbert på 13 December 2011 - 11:15 sade:

:lol:
Ja du är så välkommen så! Folk från hela landet är välkomna, men transporten får ni lösa själv... ;)

#9 Joyfulbamboo

Joyfulbamboo

Nykomling

• Members
  • 25 Inlägg:

Postad 13 December 2011 - 11:53

Jag kommer väldigt gärna! Bor i Sölvesborg så det är ju nära och bra.
Tjeckisk Epi LP Standard
Hagström Super Swede
Egnater Tweaker 88

#10 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2718 Inlägg:
    My religion is beer.

Postad 13 December 2011 - 11:58

Visa inläggJoyfulbamboo på 13 December 2011 - 11:53 sade:

Jag kommer väldigt gärna! Bor i Sölvesborg så det är ju nära och bra.
För att vara riktigt exakt så är det Hörvik jag finns i. Jag får ange GPS-kordinater...

#11 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6125 Inlägg:

Postad 13 December 2011 - 14:59

ja vi kanske ska sätta plats, dag o tid? samt hur många vi ska vara?

10 pers känns lagom.. ngn helg i januari känns bra(kanske en lördag runt 12?)

men tänker om det finns ngn central lokal i Kristianstad annars? lätt att hitta o nära till mat när man tar paus :)

//Rickard

#12 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2718 Inlägg:
    My religion is beer.

Postad 13 December 2011 - 17:48

Ja, nu har jag ju iofs byns enda resturang tvärs över gatan och lokal på bakgården som rymmer oss allihop utan problem, men hittar du en lokal i Kristianstad så är jag med på det (om nu folk kan ta hänsyn till att jag lär glömma hälften av prylarna jag behöver hemma... Jag är en av de där människorna som packat med mig tomma gitarrfodral till spelningar. Inte så poppis hos bandkollegor...). :D

#13 Joyfulbamboo

Joyfulbamboo

Nykomling

• Members
  • 25 Inlägg:

Postad 13 December 2011 - 20:33

Nog hittar jag till Hörvik allt, var där mycket i början av 90-talet och körde radiostyrda bilar. Listers Mini Racing Club B) Det var längesedan det!
Tjeckisk Epi LP Standard
Hagström Super Swede
Egnater Tweaker 88

#14 Senior

Senior

Medlem

• Members
  • 177 Inlägg:
  • Interests:Gitarrer, datorer, hundar, golf mm mm

Postad 13 December 2011 - 20:40

Visa inläggboogieman på 13 December 2011 - 17:48 sade:

Ja, nu har jag ju iofs byns enda resturang tvärs över gatan och lokal på bakgården som rymmer oss allihop utan problem, men hittar du en lokal i Kristianstad så är jag med på det (om nu folk kan ta hänsyn till att jag lär glömma hälften av prylarna jag behöver hemma... Jag är en av de där människorna som packat med mig tomma gitarrfodral till spelningar. Inte så poppis hos bandkollegor...). :D

:D Kommer gärna till blekinge och hoppas det blir så :D Behöver man visum :P ?
You Got a Right To Play The Blues ( BB King )

#15 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2718 Inlägg:
    My religion is beer.

Postad 13 December 2011 - 20:45

Visa inläggSenior på 13 December 2011 - 20:40 sade:

:D Kommer gärna till blekinge och hoppas det blir så :D Behöver man visum :P ?
Nejdå, inget visum. Jag PM:ar lösenord till alla som vill komma så ni inte blir stoppade vid motorvägsavfarten.

#16 Racing

Racing

Futhermucker supreme. Biggest A-hole of the pile

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad 14 December 2011 - 00:16

Bra initiativ gubbar!! Som sagt....det e en sund handling att föra denna formen av trix å kunskap vidare. "Ge en man en fisk å han blir mätt. Lär en man att fiska å han kan mätta en hel by."
(I detta fall uppenbarligen rökeriet i Hörvik.... :lol: )
Living life one fret at a time...

jesper@gofastparts.se

#17 Carl-Olof Sandberg

Carl-Olof Sandberg

Nykomling

• Members
  • 23 Inlägg:

Postad 14 December 2011 - 10:16

Jättebra initiativ av er i södra sverige.
Det vore ju kul om vi skulle kunna ordna ett liknande möte här i Stockholmstrakten.
Det tycks vara så att vi som bor i Huvudstaden är mer "främlingar" för varandra än ni som bor söderut.
/Kalle

#18 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6125 Inlägg:

Postad 14 December 2011 - 10:35

Visa inläggRacing på 14 December 2011 - 00:16 sade:

Bra initiativ gubbar!! Som sagt....det e en sund handling att föra denna formen av trix å kunskap vidare. "Ge en man en fisk å han blir mätt. Lär en man att fiska å han kan mätta en hel by."
(I detta fall uppenbarligen rökeriet i Hörvik.... :lol: )

hahaha :lol:

//Rickard

#19 Chewbacca

Chewbacca

Forumsräv

• Members
  • 695 Inlägg:
  • Interests:Gitarr och musik, foto, film (mest skräckfilm), öl, whisky, vin, mat, semester :)

Postad 14 December 2011 - 17:52

Det låter spännande, jag vill komma. Nån annan från Malmö som ska dit? Jag har ingen bil med det finns ju buss o tåg :).
Får se hur det blir när datumet är spikat :) (om det inte redan är spikat til den 12/1?
Alltid GAS...

#20 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2718 Inlägg:
    My religion is beer.

Postad 19 December 2011 - 19:44

Datum är inte spikat än.
Jag föreslår Lördag 7 januari eller lördag 14 januari.
Passar inte det så kan vi kanske titta på den 30-31:e februari. Då är jag inte uppbokad...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar