Hoppa till innehåll

Dynacord Twen

Vintage eller?

• Please log in to reply
64 svar på denna tråd

#61 Racing

Racing

Futhermucker supreme. Biggest A-hole of the pile

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad 26 February 2012 - 20:35

Åsså det som VERKLIGEN e våldtaget....nämligen en gammal sunkig Dynacord som begåvats med ett extra pre-amp rör.

Här då med gainvredet långt åt höger å som sagt,backar man av så blir den helt ren i vad den gör. Detta då den sista Twen;en jag gjorde som synes. Å jag lovar..det e 18 MYCKET högljudda watt!
Living life one fret at a time...

jesper@gofastparts.se

#62 Racing

Racing

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad 14 May 2012 - 19:37

Postad bild

Må vara som en halv skog,men det jag gjort e alltså att ge den lilla Twen;en hemmavid assistans via en enklare Marshall 410a. Och?
Mja...alltså egentligen vart nog ambitionen att bredda setupen i sig. Då fortfarande med ordet lättroddat i tanke å det får jag nog säga att det som insats var lyckat. Den låter utan tvekan "större" genom 410an. Middigt,naturligtvis,men...dessvärre tycker jag den lilla maskinen tappade en del av det där "gamla".

Så...det blir att ta med sig riggen ut till verkstan för att sladda lite å se vad som kan göras åt saken. Backa...kan ,man alltid.

jesper@gofastparts.se

#63 Racing

Racing

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad 16 May 2012 - 10:57

En tanke. Bara en tanke.

För att vara en "4a" e den lilla Marshall cabben förhållandevis portabel får man säga. Givetvis e ljudet ganska middigt,men har med sig en vettig klarhet osv. En tanke som slår mig e ifall man moddade den,å tillverkade ett nytt chassie,så man resolut puttar in Dynacordens 18w i den där marshall cabben.? Borde inte det kunna vara en "fullvuxen" idé?
Blir ju fortfarande mkt portabelt,om än mer skrymmande,men iom antalet trattar ett mer "fullvuxet" ljud. 18w i sin tur lär knappast vika ner den där cabben...varför jag skäligt antar att den blir ganska konsekvent i vad den skapar som enhet sett?

Eller? E jag ute å cyklar?

Min tanke e isf att man fräser ur cabben a´la Fender Blues å hotrod mfl men...man placerar rören horisontalt i en vagga eller liknande samt avskärmar dem soniskt så gott man kan. Varför? Jo,det ger att mängden ventilationshål kan hållas till ett minimum å cabben därför kan hållas hyggligt "stängd" med påföljande påverkan av ljudbild. Lika samma då så kan de horisontalt monterade rören ventileras enklare vad avser värme utan påverkan på andra komponenter mer än nödvändigt.

jesper@gofastparts.se

#64 larade

larade

Nykomling

• Members
  • 9 Inlägg:

Postad 16 May 2012 - 16:39

In i Svenska Akedemien med dig din, din ,din..................poet!

#65 Racing

Racing

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad Igår, 23:55

:lol: :lol:

...KAN va så...det KAN va de.... :lol:

jesper@gofastparts.se

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar