Hoppa till innehåll

Hejsan

• Please log in to reply
8 svar på denna tråd

#1 Linkan

Linkan

Nykomling

• Members
  • 24 Inlägg:

Postad 01 December 2011 - 23:47

Niklas heter jag. Har vart inne och läst en hel del här det senaste om det ena och andra. Skulle regga mig men märkte då att jag redan gjort det för ett år sedan. Är 41 nu, så anser mig ha rätten att skylla på åldern lol.

Har nästan alltid hållt på med musik. Började med dragspel när jag var 7 och höll på med det tills jag var 14. Sen blev det gitarr. Köpte min första akustiska när jag var 16, en svart Fender Catalina. Sen tiggde jag till mig en strata och en stärkare av mina föräldrar året därpå. Gillade den inte, sålde och bytte ganska flitigt i några år tills jag köpte mig en Gibson RD Standard. Med den blev jag ett! Blev så frälst i Gibson efter det att jag nåt år efter det köpte en Gibson LP Delux '79. Den spelade jag otroligt flitigt på sen under 8 år, till 1998 då jag slutade spela, sålde alla gitarrer och grejer jag hade. Bla an mycket fin Tele också. Känns smått otroligt att jag sålde min vansinnigt snygga Norlin (Gibson Les Paul) för 7000, kunde fått upp emot 20 för den idag.
Spelade sen på min gamla elorgel hemma istället för gura som jag inte hade eller ville ha.

Sen under 2009 fick jag ny lust när jag såg en Gibson LP replica billigt på tradera som jag norpade. Köpte stärkare igen och en Boss gt-10 för att se om det kunde va kul att spela igen. Har sen dess samlat på mig 6-7 gitarrer till även om jag knappt hunnit spela nåt alls detta året. Men det kommer bli mer nu framöver. Har även köpt en hyfsat bra keyboard som jag älskar att leka med. Har faktist även tänkt att dra iväg och köpa mig ett dragspel igen har sett det finns gott om begagnade för bra priser. Älskar fortfarande gammal svensk dragspelsmusik.
När det gäller gitarr är det dock blues och rock som gäller, ingen gammelvals där!

Jag kanske vågar passa på i presentationen här och se om det finns nån som har lust att gå över mina gitarrer lite, om nån bor i närheten av Götet. Har lite strul med en del av dem. Och då hade jag tänkt mig att jag får vara med också och va i vägen. Verkar finnas mycket kunnigt folk här. Hamnar ofta här från google.

Annars vill jag säga att det verkar va ett j*vla trevligt forum här.

#2 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2718 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 02 December 2011 - 00:06

Hej och välkommen Glenn. :P
Jodå, det finns nog en och annan Göteborgare här... sisådär 80% av medlemmarna är min vilda gissning. :lol:
Meeen, det är ju trevligt folk, toleranta även mot oss halvdanskar, så jag välkomnar gärna ännu en Göteborgare!
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#3 Linkan

Linkan

Nykomling

• Members
  • 24 Inlägg:

Postad 02 December 2011 - 00:12

Tjena och tackar för det. Påminner jag om nån annan (Glenn) eller är det ett internt skämt?
Är själv göteborgare från början föresten, men bor sen länge på landet.

#4 jazzkatten

jazzkatten

Veteran

• Members
  • 1059 Inlägg:
  • Interests:Jazz, Blues, Filosofi, Hockey :)

Postad 02 December 2011 - 08:30

Hej hej :)
'jazz can be taught in just three lessons; 1st lesson: practice for 10 years; 2nd lesson: practice and perform for 10 years; 3rd lesson: practice, perform and develop your art for 10 years.'

#5 Chewbacca

Chewbacca

Forumsräv

• Members
  • 695 Inlägg:
  • Interests:Gitarr och musik, foto, film (mest skräckfilm), öl, whisky, vin, mat, semester :)

Postad 02 December 2011 - 10:03

Hej!

Alla från göteborg heter ju Glenn :lol:
Alltid GAS...

#6 jazzkatten

jazzkatten

Veteran

• Members
  • 1059 Inlägg:
  • Interests:Jazz, Blues, Filosofi, Hockey :)

Postad 02 December 2011 - 10:11

Visa inläggChewbacca på 02 December 2011 - 10:03 sade:

Hej!

Som Glenn Hysén och Glenn Strömberg :P
'jazz can be taught in just three lessons; 1st lesson: practice for 10 years; 2nd lesson: practice and perform for 10 years; 3rd lesson: practice, perform and develop your art for 10 years.'

#7 Kapten Gnissel

Kapten Gnissel

Noisemaker

• Members
  • 1195 Inlägg:
  • Interests:Arbeta i studion, bygga rörstärkare och jamma med likasinnde när tillfälle bjuds. Rock&Rollmupp. Älskar vin och god mat men ogillar Ernst Kirschsteiger.

Postad 02 December 2011 - 10:31

Hej o välkommen från en annan Glenn :D
Hagström Swede Reissue, Washburn WT-24V 1985, Vantage VP795, HPD Stratta, Ibanez RG2, ESP Eclipse II, BaCH SG, BaCH LP sunburst P90, Epi 335 DOT och en LP Ful-Gibson.
Lucifer 30 Röris - Hembyggd stärk, KLD GT30 Röris, Peavey VK100 råmoddad Röris, Blackstar HT Dual, EH "The Worm",
TC Electronics Nova Repeater, Dunlop CryBaby, TC Electronics Hall of Fame, BOSS GE-7 Eq, Ibanez CE9 Chorus

#8 Chatte

Chatte

Veteran

• Members
  • 963 Inlägg:
  • Interests:Musik för faan, hellre än bra.

http://soundcloud.com/chatte_2010/i-m-sorry

Postad 02 December 2011 - 12:08

Visa inläggChewbacca på 02 December 2011 - 10:03 sade:

Hej!

:D

Sådana kommentarer vill jag ha ensamrätt på -_-

Välkommen Niklas!

Hade jag bott närmare kunde jag hjälpt dig

Listen on Soundcloud.com

Fender Stratocaster USA -89 / Lundgren 60´s mickar
Fender Stratocaster MIM / CAR - Floydad