Så här besrive de i annonsen:
"Jag har två stycken rörförstärkare till salu, båda av märket Dynacord. Modellbeteckning på den nedre är Eminent och är tillverkad under första hälften av 60-talet. Det är en fyrkanalig förstärkare som låter riktigt bra till både gitarr och bas, men det är lite fix med några reglage för bas och diskant. På bilden saknas ett diskantreglage, jag har ett sådant men har tyvärr ej den plastbit som låser fast det. När man rattar på ett av basreglagen så händer ingenting, men det verkar som om det bara är en ny pot som behövs.
Den övre förstärkaren är förgångaren till Eminent och modellen heter Exquisit. Den låter superbra och fungerar hyfsat bortsett från att ett av EL34:orna kan börja lysa mer än det ska med ökad dist som följd. Mer om detta vet jag ej. Några knappar är inte original. Som sagt, det är lite att fixa med båda förstärkarna och båda har ett litet slitet yttre.
2600 kr för båda eller högstbjudande"
[attachment=2174:9764564704.jpg]
Nu är min fråga; vad vet ni om dessa? Vad kan vara typiskt krångel med de och vad tror ni behöver åtgärdas om ni utgår från det som står i annonsen. Priset blev till slut lägre mkt lägre än va som angavs i annonsen.. Tror jag har gjort en bra affär. Min bror åkte och provspelade åt mej, då han bor i "rätt" landsände. Jag söker efter ett sjysst old school-sound, typ 70talshårdrock och bror min sa att de nog skulle funka finfint till just detta. Exquisiten, den vita, dog dock under provspelningen men det kan j uva att den inte fick värma upp ordentligt..
Så, era åsikter/erfarenheter om dessa stärkare?