Hoppa till innehåll

Plexitone, Blackstar HT Dual eller en Suhr Riot...??

• Please log in to reply
3 svar på denna tråd

#1 Elusive End

Elusive End

Medlem

• Members
  • 229 Inlägg:

Postad 25 November 2011 - 16:44

Hej.

Nu är det dags igen att införskaffa lite nya prylar. Underbart när lönen trillar in på kontot :-)
Skulle behöva ha en bra distpedal och har mina tankar kring de tre som jag nämnde.
Fördelen med Blackstaren och Carl Martin pedalen är att de är tvåkanaliga, men ljudet är det som spelar absolut mest roll för mig. Riot pedalen har ju fått grymt bra kritik.
Ni som har spelat dem, vad tycker ni??

Tack på förhand och trevlig helg!!

Mvh Christian

#2 Konding

Konding

Forumsräv

• Members
  • 380 Inlägg:

Postad 25 November 2011 - 17:54

Jag skulle svara olika beroende på hur scenariot ser ut, tex vilken amp som gäller, live eller studio/hemmaljud. Sedan vilket sound som efterfrågas

/Ulf

#3 Kapten Gnissel

Kapten Gnissel

Noisemaker

• Members
  • 1195 Inlägg:
  • Interests:Arbeta i studion, bygga rörstärkare och jamma med likasinnde när tillfälle bjuds. Rock&Rollmupp. Älskar vin och god mat men ogillar Ernst Kirschsteiger.

Postad 25 November 2011 - 18:09

Jag har inte provat båda men jag äger en Blackstar HT dual som jag är förtjust i. Den går kanonfint
ihop med min Lucifer 30 hemmabygge och ger ett ryt utöver vad jag kan åstadkomma med "vanliga"
distpedaler.

Du skall inte se HT dualen som en distpedal utan snarare som en komplett preamp att komplettera
en icke-highgain stärk med. Mitt tips är att du kör den rätt i in i effektreturen på stärken så ersätter du
hela preampen med HT-dualens dito.

Jag vill nog påstå att det inte är en sk metalpedal utan snarare mer viktad åt 80-talsrock-hållet. Jag
som har några år på nacken och är uppväxt med den gör att jag känner igen mig i den ton som
HT-dualen skapar och det funkar perfekt för mig.
Hagström Swede Reissue, Washburn WT-24V 1985, Vantage VP795, HPD Stratta, Ibanez RG2, ESP Eclipse II, BaCH SG, BaCH LP sunburst P90, Epi 335 DOT och en LP Ful-Gibson.
Lucifer 30 Röris - Hembyggd stärk, KLD GT30 Röris, Peavey VK100 råmoddad Röris, Blackstar HT Dual, EH "The Worm",
TC Electronics Nova Repeater, Dunlop CryBaby, TC Electronics Hall of Fame, BOSS GE-7 Eq, Ibanez CE9 Chorus

#4 maucke

maucke

Nykomling

• Members
  • 20 Inlägg:

Postad 25 December 2011 - 00:03

kan inte säga något om de andra pedalerna, men har själv en Suhr riot hemma och den är banne mig den bästa distpedalen jag lirat på ! går att ratta allt från lite blues-spräck till vildaste Lukather-disten.

Köp !
http://www.facebook....ollowthecaptain <--- Kolla in mitt band :) !

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar