Jag skulle kolla över en gammal Marshall lead 100 och då trillade högtalarkontaktern in i själva lådan och jag kan inte komma åt dem. Hur gör jag på lättast och bästa vis för att öppna upp förstärkaren så att jag kan få tag på kontakterna?
Öppna Marshall lead100
Startad av LeroyJ, Nov 13 2011 14:33
1 har svarat på denna tråd
Postad 13 November 2011 - 14:33
Postad 13 November 2011 - 17:20
Avser du en topp nu?
Isf sitter själva chassiet fast i cabben med 4 stjärskruvar undertill. Lägg toppen ner å släpp på dem helt. Ta bort dem.
Sen e det bara att lirka ut chassiet å du kommer direkt att kunna se "pannrummet" undertill.
Om det nu e så att högtalarkontakten trillat in så innebär det om det e en lite äldre Marshall att du KAN ha fått skador då vissa modeller har sin jordning mot chassiet i själva kontakten i sig.
Isf sitter själva chassiet fast i cabben med 4 stjärskruvar undertill. Lägg toppen ner å släpp på dem helt. Ta bort dem.
Sen e det bara att lirka ut chassiet å du kommer direkt att kunna se "pannrummet" undertill.
Om det nu e så att högtalarkontakten trillat in så innebär det om det e en lite äldre Marshall att du KAN ha fått skador då vissa modeller har sin jordning mot chassiet i själva kontakten i sig.
Living life one fret at a time...
jesper@gofastparts.se
jesper@gofastparts.se
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar