Jesper heter jag, 17 år och har varit medlem här ett bra tag.
Jag postar dessvärre inte så mycket utan sitter o läser och lär mig från båda gamla och nya trådar!
Har nog läst alla Racings reparation och underhåll trådar ett dussintal gånger men skulle vara kul med lite praktiskt erfarenhet av denna "svarta magi"
Har absolut inga som helst kunskaper inom den teoretiska delen men skulle gärna vilja lära mig, fått tips om flertalet sidor samt Osiris blogg som jag kikar lite i med jämna mellanrum!
Jag började spela för ca.3,5 år sedan och spelar mycket varje dag, helt klart bland det bästa jag vet att sitta och plinka på min relativt nyinköpta Gibson Explorer 1976 reissue.
Har även en vinröd Loomis 7'a, riktigt fin gura som jag spelar på alldeles för lite av okänd anledning (bytes eller säljes).
Dessa kör jag genom en ENGL Fireball som jag för tillfället inte har någon egen låda till då jag gått vilse i cab jungeln, utan jag har endast lånat grannens Harley Benton Vintage låda som jag tycker låter fint.
Kan inte yttra mig så mycket då det är den enda lådan jag kört Fireballen genom.
Däremot tycker jag att den låter lite "burkigt" när jag slänger på midboosten, vet inte om det är toppen eller lådan som orsakar men jag klarar mig fint utan den
En gång varje vecka stånkar jag på mitt hardcase, som är nästan lika stort som jag själv, till tåget för att sedan åka 4-5 mil till Aneby för att repa, en av veckans höjdpunkter trots besväret!
Jag lyssnar mycket på metal, band som Opeth, Lamb of God, Killswitch Engage, Times of Grace, Dethklok, Satyricon för att nämna några få, samtidigt avundas jag alla unika och otroligt skickliga gitarrister som Hendrix, B.B King, Clapton, Marty Friedman, Gary Moore, ja det finns ju hur många som helst!
Hur som helst här har ni lite kort om mig och ni kommer förmodligen höra från mig från dummy sektionen när jag köper en gitarr jag tänkt lära mig häxkonster som bandslipning osv