"Glapp" i holy grail.
Startad av Gordon81, Oct 01 2011 12:28
8 svar på denna tråd
Postad 01 October 2011 - 12:28
Hej! Har ett elctro harmonix holy grail reverb som jag har lite problem med. Den funkar i standbyläget men så fort reverbet är på slaget så blir den jätte känslig och "dör" så fort man kommer åt den men trycker man av och på några gånger så kommer den igång igen. Har öppnat den för att se om det var någon lödning som släppt men kan inte se nåt. Är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel och i så fall hur man fixar det?
Postad 01 October 2011 - 12:46
Tror du beskriver det bra själv.
Dags att byta brytare helt enkelt.
Living life one fret at a time...
jesper@gofastparts.se
jesper@gofastparts.se
Postad 01 October 2011 - 17:58
Racing på 01 October 2011 - 12:46 sade:
Tror du beskriver det bra själv.
Fast om brytaren var trasig skulle det väl inte gå att slå på reverbet. Nu är det så att lampan lyser men att det verkar som att signalen försvinner nånstans på vägen?
Postad 01 October 2011 - 18:03
Jag har en polare som har exakt samma fel. Har dock inte fått möjlighet att titta på pedalen.
Silence is golden, duct tape is silver.
Postad 01 October 2011 - 21:14
Snarare tvärtemot.
När en elektromekanisk detalj som en brytare ger upp e det till en början sällan den lägger av helt. Snarare att den ger symptom som just glappkontakt.
Jag menar nog fortfarande att det kan vara ide med en frisk brytare men låt det inte stanna där utan löda om eländet när du ändå e i farten. Går så fort att göra att det finns ingen ursäkt att låta bli när du ändå har isär den.
När en elektromekanisk detalj som en brytare ger upp e det till en början sällan den lägger av helt. Snarare att den ger symptom som just glappkontakt.
Jag menar nog fortfarande att det kan vara ide med en frisk brytare men låt det inte stanna där utan löda om eländet när du ändå e i farten. Går så fort att göra att det finns ingen ursäkt att låta bli när du ändå har isär den.
Living life one fret at a time...
jesper@gofastparts.se
jesper@gofastparts.se
Postad 02 October 2011 - 10:51
Racing på 01 October 2011 - 21:14 sade:
Snarare tvärtemot.
Låter absolut vettigt! Tänkte bara att jag hade varit lite otydlig i min felbeskrivning i första inlägget=) Tack för tipsen!
Postad 02 October 2011 - 17:22
Jag hade precis samma fel på min Holy Grail. Byte av brytare löste problemet.
aka Martin
Postad 02 October 2011 - 18:36
Ok, tack!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar