Fick en svart elgitarr som barn, och det tog en jävla massa år innan jag fick skiten att låta bra. Nu vid 23 års ålder har jag bestämt mig.
Jag ska bli artist, och jag ska göra musik, som berör andra människor, och för detta krävs det ett jävlar anamma och att inte bry sig om
detta tragiska samhälle, och dess idiotiska påfund, utan man måste skruva och lära sig saker och ting själv. Och spela och öva och se allt
med egna ögon, och studera dom stora mästarna. Och det har jag tänkt att göra, och lära mig och skriva musik nu, och släppa en skiva.
Jag har halvfinskt påbro, och min morfar var författare, jag spelar Trummor och sjunger och bas. Och jag gillar att mixa och producera
och skruva fram ljud, men hatar egentligen datorer, och sånt där, jag vill att det ska gå på känsla, det ska helatiden vara känsla.
Teknik är bara kul för att nå fram till målet. Men givetvis har jag börjat vårda dom gitarrer jag samlat på mig under åren,
Bland mina influenser kan nämnas, Jimi Hendrix, John Butler, Tommy Bolin, John Mayer, Jesus, Black Sabbath, Pink Floyd, Mickael Jackson,
Otis Redding, U2, Elvis, Ben Harper, Yngwie Malmsteen, Buddah, Evergrey, och tusen andra artister och band, och elektroniska projekt.
Jag kan inte ett skit om teori, utan ska nu våga mig på att kika på det, utan att känna mig allt för jävla rubbad.
Och det löser sig nog med tiden, det är ju så, man klarar allt bara man GER SIG FAN på det, och inte tar nån skit av folk
som tror sig veta bättre, och komma och förändra en, och "samhällsanpassa" en och sudda ut det som är unikt, stretigt och vackert inom en.
Jag har Tinnitus i vänster öra, vilket nästan fick mig att sluta spela, men det blev både en räddning, och en sorg. På samma gång.
Precis som livet är, dualitet, fast man måste se igenom det, och det ämmar jag att göra med dom vackra gitarrsträngarna till min hjälp.
Jag jobbar som SMS-konsulent på ett 118-företag, där man svarar på SMS-frågor, ni kanske sett reklamerna. Detta gör jag på heltid
(jobbar hemifrån) och bor i en liten rocketta som är kall som fan i Örebro.
Ser fram emot att få vara och andas på detta plejs och lära mig mer om något jag brinner för, och kanske inspirera andra, och själv
bli inspirerad. Vore kul att hitta folk att jamma med, eller kanske lägga bas/trummpålägg över Internet på något sätt.
Eller om jag lägger sång på nått, det vore också kul. Nu måste jag jobba vidare. Stay GOLD, stay YOU!
PEACE
Om en administratör läser deta, så ändra till stor bokstav i mitt namn också. Vet inte vem jag ska mejla...
Edit: Glömde en sak, mitt ex satte sig på mitt finger också, den jävla kärringen
Edit2: Ja jag lyssnar på en jävla massa Metal också, gärna finsk, och massvis med annan metal har det blivit. Gillar också afro, och klassiskt, och soul, r&b, ALLT går ned. Jag gillar ALLT som har ett jävla bra driv och shyst energi och piskar upp både fitta och kuk till maxtempo!