Hoppa till innehåll

Tjena jag är Martin 23 år gammal!

• Please log in to reply
50 svar på denna tråd

#1 Martin

Martin

Medlem

• Members
  • 166 Inlägg:

Postad 23 September 2011 - 19:54

Uppväxt i Örebro i ett litet område som heter Baronbacken med min mamma, då farsan har gömt sig i en villa framför tv:n i 45 jävla år.
Fick en svart elgitarr som barn, och det tog en jävla massa år innan jag fick skiten att låta bra. Nu vid 23 års ålder har jag bestämt mig.
Jag ska bli artist, och jag ska göra musik, som berör andra människor, och för detta krävs det ett jävlar anamma och att inte bry sig om
detta tragiska samhälle, och dess idiotiska påfund, utan man måste skruva och lära sig saker och ting själv. Och spela och öva och se allt
med egna ögon, och studera dom stora mästarna. Och det har jag tänkt att göra, och lära mig och skriva musik nu, och släppa en skiva.

Jag har halvfinskt påbro, och min morfar var författare, jag spelar Trummor och sjunger och bas. Och jag gillar att mixa och producera
och skruva fram ljud, men hatar egentligen datorer, och sånt där, jag vill att det ska gå på känsla, det ska helatiden vara känsla.
Teknik är bara kul för att nå fram till målet. Men givetvis har jag börjat vårda dom gitarrer jag samlat på mig under åren,
Bland mina influenser kan nämnas, Jimi Hendrix, John Butler, Tommy Bolin, John Mayer, Jesus, Black Sabbath, Pink Floyd, Mickael Jackson,
Otis Redding, U2, Elvis, Ben Harper, Yngwie Malmsteen, Buddah, Evergrey, och tusen andra artister och band, och elektroniska projekt.

Jag kan inte ett skit om teori, utan ska nu våga mig på att kika på det, utan att känna mig allt för jävla rubbad.
Och det löser sig nog med tiden, det är ju så, man klarar allt bara man GER SIG FAN på det, och inte tar nån skit av folk
som tror sig veta bättre, och komma och förändra en, och "samhällsanpassa" en och sudda ut det som är unikt, stretigt och vackert inom en.
Jag har Tinnitus i vänster öra, vilket nästan fick mig att sluta spela, men det blev både en räddning, och en sorg. På samma gång.
Precis som livet är, dualitet, fast man måste se igenom det, och det ämmar jag att göra med dom vackra gitarrsträngarna till min hjälp.

Jag jobbar som SMS-konsulent på ett 118-företag, där man svarar på SMS-frågor, ni kanske sett reklamerna. Detta gör jag på heltid
(jobbar hemifrån) och bor i en liten rocketta som är kall som fan i Örebro.

Ser fram emot att få vara och andas på detta plejs och lära mig mer om något jag brinner för, och kanske inspirera andra, och själv
bli inspirerad. Vore kul att hitta folk att jamma med, eller kanske lägga bas/trummpålägg över Internet på något sätt.
Eller om jag lägger sång på nått, det vore också kul. Nu måste jag jobba vidare. Stay GOLD, stay YOU!

PEACE

Om en administratör läser deta, så ändra till stor bokstav i mitt namn också. Vet inte vem jag ska mejla...

Edit: Glömde en sak, mitt ex satte sig på mitt finger också, den jävla kärringen :lol: - så vissa bends får jag hålla lite annorlunda på. Vad nu fan den här kunskapen spelar för roll, ja andra kanske också skadat fingrar genom åren....

Edit2: Ja jag lyssnar på en jävla massa Metal också, gärna finsk, och massvis med annan metal har det blivit. Gillar också afro, och klassiskt, och soul, r&b, ALLT går ned. Jag gillar ALLT som har ett jävla bra driv och shyst energi och piskar upp både fitta och kuk till maxtempo!
Martin Forest 1987 MIS, Rocksoul.
Linnéa 1993 MIJ Standard Stratocaster Black
Jimi 2002 Seagul Coastline Cedar 12 Q1
Trinity 2003 MIJ Ibanez RG 2820 Vintage Violin
2001 Simon & Patrick Pro Mahogany
Gavin 2006 MIC Epiphone Les Paul Sunburst
Min: Last.fm

#2 Chatte

Chatte

Veteran

• Members
  • 963 Inlägg:
  • Interests:Musik för faan, hellre än bra.

http://soundcloud.com/chatte_2010/i-m-sorry

Postad 23 September 2011 - 20:19

Hej och välkommen Postad bild

Stackare, det värsta jag vet är stressms och du jobbar med det??????

Då antar jag att mina älsta döttrar skickar frågor till dig, de bruka skicka konstiga fråor och få svar dessutom.....

Ha d bra

Listen on Soundcloud.com

Fender Stratocaster USA -89 / Lundgren 60´s mickar
Fender Stratocaster MIM / CAR - Floydad

Vox AD100XL

#3 jazzkatten

jazzkatten

Veteran

• Members
  • 1059 Inlägg:
  • Interests:Jazz, Blues, Filosofi, Hockey :)

Postad 23 September 2011 - 20:26

hej hej :)
'jazz can be taught in just three lessons; 1st lesson: practice for 10 years; 2nd lesson: practice and perform for 10 years; 3rd lesson: practice, perform and develop your art for 10 years.'

#4 Gitarrdåren

Gitarrdåren

Gitarrgud

• Members
  • 1936 Inlägg:

Postad 23 September 2011 - 20:58

Välkommen unge man.
Kul att ha dig här och hoppas att du lyckas med vad du vill uppnå.

En nyfiken fråga, om det är okay.
Är målet att bli artist verkligen att beröra andra?

/Magnus
Playing guitar really helps your guitar playing!

Myspace - Youtube - MagnusOlsson.com

#5 Grizzlor

Grizzlor

Nykomling

• Members
  • 19 Inlägg:

Postad 23 September 2011 - 21:05

Hej!

Du kommer att lyckas! Med en sån glöd och lite allmänt flyt, kan det inte skita sig :)

Keep on keeping on! B)

#6 Desecrated

Desecrated

Horrorcore

• Members
  • 3373 Inlägg:

Postad 23 September 2011 - 21:23

Välkommen!

Desecrated Productions officially endorses F-1 Guitarpicks:
http://www.f1pick.com/
Postad bild

#7 Martin

Martin

Medlem

• Members
  • 166 Inlägg:

Postad 23 September 2011 - 22:33

Chatte: Tjenare fan =) Tack tack! Ja fyfan.. det är ett helt sjukt yrke, att vara extramamma och extrapappa åt sveriges samlade tonåringar och samtidigt plocka fram massa information från gud vet vad för ställen på internet, och även prata med folk som är ensamma och inte har nån att prata med. det är ett galet yrke, men jag trivs ganska bra, men heltid är det inte så kul, då man inte har några kollegor, behållningen är att jag kan lyssna på musik på jobbet i alla fall. Ja förmodligen läxar jag upp dina döttrar, jag är ganska ärlig och rak av mig haha! Många yngre tjejer som blir sura på mig, men det skiter jag i.
Tack så mycket man, ha det bra du med, snygg stratta på bilden!

Jazzkatten: Tjenare =) Kolla upp Tommy Bolins JAM's på Spotify, och hans jazzigare låtar. Helt fantastiska!

Gitarrdåren: Tack så mycket. Ja. Detsamma. Du hjälpte mig med Ibanezen (Trinity som hon heter nu). Absolut bra med frågor, jag älskar frågor, målet är att skapa något som får mig själv att må bra, en bonus är om andra mår bra på köpet, och kan känner igen sig. så det vore extra kul, men främst är det ju jag som ska bli berörd, men man får inte glömma att musik kan ha en stor kulturell och kärleksfull makt att hjälpa andra människor igenom problem, och få deras hjärtan att växa, precis som jag blivit hjälpt av mina hjältar...

Grizzlor: Tack mannen =)) Jag ska aldrig sluta!

Desecrated: Tack så mycket rocker!

Fan vad kul med forum. Det känns kul med ett så varmt bemötande!

#8 Heerby

Heerby

Bassman

• Members
  • 2276 Inlägg:

Postad 23 September 2011 - 22:40

Ja vi hälsar väl lite mer ordentligt, välkommen! B)
Här kan man skriva text

#9 mickem

mickem

Veteran

• Members
  • 812 Inlägg:

Postad 23 September 2011 - 22:44

Visa inläggmartin på 23 September 2011 - 19:54 sade:

Om en administratör läser deta, så ändra till stor bokstav i mitt namn också. Vet inte vem jag ska mejla...
fråga en sån där 118 sms tjänst ;)

Välkommen! Bra med mål, satsa och beta av dem ett efter ett.
--

Att "scoopa midsen" när man spelar ett mellanregisterinstrument verkar ju inte klokt

#10 Martin

Martin

Medlem

• Members
  • 166 Inlägg:

Postad 24 September 2011 - 02:01

Heerby: Ja tjenare!! Absolut :) Du trodde jag var en sån där grinig jävel. Men det är okej, ALLT går inte fram i text, men mycket om man låter texten sjunka in... Jag hoppas du förstår mig broder :)

Mickem: Hahahahhaha! Ja visst.... jag ska fråga mina kollegor. Ja, jag har problem med 1+1=2, jag vill göra för mycket samtidigt, jag är så jävla rastlös, ung man, typisk men jag måste finna lugnet igen. Låta det genomströmma kroppen och lära mig andas in varje ton, som musiker SKA. Så mina fina nya gitarrvänner! Det är kul att vara här, har aldrig känt mig så "odömd" nånstans förut. Det gläder mitt hjärta, och jag kommer absolut bjuda på alster här när jag kommer vidare på vägen. TACK TACK TACK! :) :) Hoppet stegrar sig och det känns så jävla bra ska ni veta. För jag har fått kämpa... fyfan det säger jag bara :)

#11 Society

Society

Forumsräv

• Members
  • 550 Inlägg:

Postad 24 September 2011 - 06:52

Välkommen välkommen! :)

#12 Kapten Gnissel

Kapten Gnissel

Noisemaker

• Members
  • 1195 Inlägg:
  • Interests:Arbeta i studion, bygga rörstärkare och jamma med likasinnde när tillfälle bjuds. Rock&Rollmupp. Älskar vin och god mat men ogillar Ernst Kirschsteiger.

Postad 24 September 2011 - 10:23

Hej och välkommen Martin.

Du verkar ha ett mustigt språk och ett stort hjärta. Hoppas du når dina mål vilket jag
tror att du gör då du verkar vara envis och inte ger tappt i första taget.
En del människor lär sig fort, andra behöver ett helt liv (som jag själv). Att spela och sjunga
är sin egen belöning och man skall göra det först och främst för sin egen skull. Om andra
tycker om det man gör är det självklart en bonus. Att stå på en scen är bland det roligaste
jag själv vet men musiken får aldrig bli ett av livets "måsten". Det skall vara roligt.

Ett tips vill jag ge dig - sluta aldrig att vara nyfiken. Det är den största drivkraften
att lära sig saker, vad den än vara månde. Jag lär mig fortfarande saker och jag är
snart 50... :)
Hagström Swede Reissue, Washburn WT-24V 1985, Vantage VP795, HPD Stratta, Ibanez RG2, ESP Eclipse II, BaCH SG, BaCH LP sunburst P90, Epi 335 DOT och en LP Ful-Gibson.
Lucifer 30 Röris - Hembyggd stärk, KLD GT30 Röris, Peavey VK100 råmoddad Röris, Blackstar HT Dual, EH "The Worm",
TC Electronics Nova Repeater, Dunlop CryBaby, TC Electronics Hall of Fame, BOSS GE-7 Eq, Ibanez CE9 Chorus

#13 Martin

Martin

Medlem

• Members
  • 166 Inlägg:

Postad 25 September 2011 - 02:52

Society: Tack så mycket man. Samhället är bullshit utan dig i det. Peace!

Kapten... Du har så rätt det ser jag. Musik ska vara i stunden, framåt, uppåt och lyftande i slutet, och
aldrig tvångsmässigt eller rädsla. Det ser jag nu. För många blir arbetsnarkomaner, ivriga att spela det
senaste licket, och föda den första frasen, men så fungerar inte hjärtat, då hjärtat är uppbyggt av en ändlös
och gränslös sustain, och man lånar bara denna livsdröm i dom ögonblick man skapar eller uppträder.
Nyfiken, det kommer jag alltid vara. Men det är något att öva på, då jag har en tendens att hålla mig
inom ramarna, men det måste man våga utmana sig själv på Postad bild

Tack för din must. Rock on.

En av dom lyckligaste nätterna i mitt liv är detta. Fantastiskt hur hjärtat kan vägleda en till drömmar.

Ta hand om er så hörs vi.

/Martin Forest

#14 Martin

Martin

Medlem

• Members
  • 166 Inlägg:

Postad 25 September 2011 - 03:34

Här kommer en fin låt som jag hitta inatt: http://open.spotify....akymVqQIOeYPSUf

#15 JordnoetN^

JordnoetN^

Medlem

• Members
  • 87 Inlägg:
  • Interests:Instrument, Datorer och annat kul grejs !

Postad 25 September 2011 - 05:10

Välkommen in i värmen, som det så hjärtligt stod på lunarstorms hemsida för ett par hundra år sedan.

Hoppas att du finner både kunskap och motivation till det du försöker uppnå ! tror mig veta att det finns många här som gärna hjälper till ifall de kan, däribland mig själv !
Stuff i use and abuse
Postad bild

#16 Martin

Martin

Medlem

• Members
  • 166 Inlägg:

Postad 25 September 2011 - 08:00

Tack Jordnöt för din tro. Det värmer. PÅ Lunarstorm träffade jag mitt ex (hon som satt sönder mitt finger litegranna...) och en hel del andra människor. Känns skitkul, kommer absolut fråga nått här om jag kör fast. Så himla fantastiskt känns det. Lycka till och håll dig varm nu i vinter!

#17 Martin

Martin

Medlem

• Members
  • 166 Inlägg:

Postad 29 September 2011 - 14:54

Så där! Nu kan man påstå att jag är tillbaka i sitsen på riktigt. I natt spruta det blod över hela min nya gitarr. Råka spräcka lite av fingret på en volymratt när jag passionerat veva in toner till All Allong The Watchtower. Tack för allt stöd!

#18 Chewbacca

Chewbacca

Forumsräv

• Members
  • 695 Inlägg:
  • Interests:Gitarr och musik, foto, film (mest skräckfilm), öl, whisky, vin, mat, semester :)

Postad 29 September 2011 - 15:54

välkommen!
Alltid GAS...

#19 KarroGitarro

KarroGitarro

Forumsräv

• Members
  • 505 Inlägg:

Postad 29 September 2011 - 17:34

Hej här med :) Du verkar ha otur med dina fingrar! ;)
myspace.com/karolinastorling
Min biologiska klocka kallas mensur.

#20 Martin

Martin

Medlem

• Members
  • 166 Inlägg:

Postad 30 September 2011 - 16:43

Visa inläggKarroGitarro på 29 September 2011 - 17:34 sade:

Hej här med :) Du verkar ha otur med dina fingrar! ;)

Hahahah! Ah... Men inte nu längre ;P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar