Hoppa till innehåll

Workshop

• Please log in to reply
131 svar på denna tråd

#121 Jay-Rude

Jay-Rude

Forumsräv

• Members
  • 536 Inlägg:

Postad 14 November 2011 - 00:48

Visa inläggRacing på 14 November 2011 - 00:04 sade:

Joel. Inte vara så bestämd kring den biten. :) ;)

Är det rätt person som köper så.. ;)

Visa inläggRacing på 14 November 2011 - 00:10 sade:

Fö.
Jag har ju ett litet lager med gamla pipor jag åxå. Har provat Mullard,Mazda(som var ett engelskt fabrikat när det begav sig),Telefunken mfl.
Även om nyanserna nu inte e jättestora så e dem jag kommit att gilla bäst i mina setups Telefunken. Ingen aning om varför,men kanske framför allt deras EL34;or tycker jag levererar en värme många andra flaskor saknar.

Men som sagt...där e vi inne på rörrunkande av mått...å med lite självdistans inser jag att för min del e det fan bara inte värt de stålarna när jag kan åstadkomma så mkt med andra komponenter.

Jo, jag vet själv hur stor skillnad det kan göra mellan ett bra och dåligt rör.. men som jag tycker så kör jag hellre med specialutvalda Tung-Sol än att kasta i ett NOS-rör som jag kan få 4st nya rör för.

#122 Racing

Racing

Futhermucker supreme. Biggest A-hole of the pile

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad 14 November 2011 - 20:22

Den grå har fått sig en mindre tweak till. Nämligen ett ngt större gridmotstånd in mot 2a steget.
Kort sagt e den inte riktigt lika hysterisk med mängden gain längre. Fan vet om det var rätt grej att göra dock.? Återstår att se.
Living life one fret at a time...

jesper@gofastparts.se

#123 Racing

Racing

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad 21 November 2011 - 00:43

Har fått mig en liten tid med den grå nu å kan glatt rapportera att jag tycker den växer. Ja,den e förmögen att leverera mer dist än stärkarna jag normalt lattjat med men i det e där åxå en utmaning i sig. Vilket ju då e grundanledningen till att det blivit som det nu har gjort.

Man kan säkert tämja den på leadkanalen mer än jag gjort men samtidigt...frågan jag ställt mig e om detta nödvändigtvis skall vara en förstärkare för de blyga å timida å så e naturligtvis inte fallet.
Det tvåkanaliga i den gör den rent förträffligt bred iaf å sanningen e att den e såpass högljudd för sina sketna 50 watt att den överlever med lätthet oavsett om man ställer den cleant,crunchat eller direkt distat.

Idag vart jag ut till den öppna scen kvällen på Ada´s här i Göteborg i följd med gitarristen Anders samt den mkt duktige trummisen Tommy. Tanken var eg att be fler prova maskinen,men det visade sig att man saknade låda på plats å att man helt enkelt körde rubb å stubb genom PA. Synd,för jag hade tyckte det hade varit roligt att få fler input.
Så den fick snällt följa med mig hem igen.
Ställde den uppepå min 212a här hemma å tänkte...."man kan ju testa iaf". Jojo. Master eller inte så e den INTE ngt man skall köra på hemma runt huset iaf. Med mastern nerdragen så mkt det går så kan man hitta ETT läge som går att använda.
Å jodå. Den förmedlar karaktären i samtliga gitarrer här hemma,det gör den å det gör den faktiskt hyggligt bra.
Den har eg bara en enda nackdel nu å det e att den pga trafona rent fysiskt e MYCKET tung för att vara en 50watts topp.

Så.
Jag antar att det därmed e faceplate dags.? Så imorgon får jag ta mig ut till vår leverantör av aluminium å be dem klippa till ngr 1mm plåtar samt 2st 4 eller 5mm.

Grunnar fortfarande på vilken färg som kunde vara snygg på aluminiumet,å skall jag vara helt ärlig e jag sedan en dryg vecka tillbaka inte ett uns närmare ett beslut.
Någon av er andra som har ideer kring vilken färg man kunde sätta på aluminiumet som används så det skapar snygg kontrast mot det gråa lädret?

jesper@gofastparts.se

#124 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6125 Inlägg:
  • Interests:spela/lyssna musik, fika, festa och umgås med vänner.

utb. möbelsnickare som har förkärlek till gitarrbyggeri

Postad 21 November 2011 - 23:14

jag tycker nog iom att den ser lite rå ut, så matt el blank alu och svart text? tror att ngt annat hade sett lite för udda ut och inte matchat helt hundra.
JMP - It´s a good place to be!

//Rickard

#125 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2718 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 21 November 2011 - 23:19

Jag skulle nog kunna tänka mig lite åt SOLDANO hållet, vit plåt med svart text till den där. Gärna med lite "skrivet med tushpenna"-stil på texten.

OT- VAD I HELV.... HÅLLER MIN DATOR PÅ MED? VARJE INLÄGG JAG SKRIVER SÅ HITTAR DEN PÅ NÅT NYTT MED TYPSNITTET, UNDERSTRUKET, ÖVERSTRUKET, JÄTTETEXT, PYTTETEXT, KURSIV O.S.V.
Nån annan som har samma problem???
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#126 d-drop

d-drop

Medlem

• Members
  • 285 Inlägg:

Postad 22 November 2011 - 12:48

Så här ska den se ut:
http://www.google.se...0CBMQ7AkwAg#i=7

#127 d-drop

d-drop

Medlem

• Members
  • 285 Inlägg:

Postad 22 November 2011 - 12:48

http://t3.gstatic.co...6Pzspmmswq-9i-A

#128 Racing

Racing

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad 29 November 2011 - 19:01

Tämjt gainet i den grå.
Å...jo tjena!! :blink: :blink: :blink:

Nu...nu e det nog fan en av de bästa rocknroll stärkare jag provat. Må låta illa,det skiter jag totalt i. Den låter rent SVINAKTIGT bra,å så e det.

jesper@gofastparts.se

#129 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6125 Inlägg:
  • Interests:spela/lyssna musik, fika, festa och umgås med vänner.

utb. möbelsnickare som har förkärlek till gitarrbyggeri

Postad 01 December 2011 - 22:31

bestämt dej ännu för vilken design du ska ha på den grå? nyfiken som tusan!
JMP - It´s a good place to be!

//Rickard

#130 Racing

Racing

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad 01 December 2011 - 23:03

Faktiskt inte Rickard. Det sista har primärt handlat om att ta den "sista biten i mål",å det tycker jag nog att jag gjort nu.

jesper@gofastparts.se

#131 moparfrasse

moparfrasse

Veteran

• Members
  • 1002 Inlägg:

Postad 18 December 2011 - 10:12

Såg dessa på Julaifall du vill märka dina egna byggen som dom stora grabbarna gör.

#132 Racing

Racing

• Members
  • 6002 Inlägg:

Postad 18 December 2011 - 12:03

:D :D

jesper@gofastparts.se

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar