Postad 07 October 2011 - 14:38
Nu skojar vi inte längre. Det här är fan BRA, på HÖGSTA nivå!
Jesper, hade JAG haft den stärken... jag hade KANSKE släppt den i kistan...
Nu e det ju så dock, ja, du e dutti bubbe, kan fjälv. Det är ju inte helt otroligt att du eventuellt skulle lyckas med nåt annat projekt i framtiden, men tills dess, håll i den där fule jävvla combon. HÅRT!
Den där är i min bok jävvligt nära komplett.
RÖR-sound nått så in i h- , den SVARAR SNYGGT på ALLT man gör med guran, den har en sanslöst snygg dist och ja, tonen hänger tills man klipper av strängarna.
Ni andra. Tänk er en stärkare där man KAN (inte måste) ratta in ett ljud med på tok för mycket gainpåställ men ÄNDÅ får ett tight "chugg" i botten och ÄNDÅ har en strängseparation som gör att du kan ta t.ex. ett Maj9-ackord och höra varje sträng klinga utan att det blir muddigt... Sen låter den ju inte sämre med lite vettiga gain-nivåer.
Jag är GRYMT imponerad av den här stärken.
Träslag och material i gitarrer i all ära, visst det gör skillnad, men INTE (ITTE

) PÅ LÅNGA VÄGAR sån skillnad på ljudet som vad en bra förstärkare gör.
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.
Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.
Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...