Hoppa till innehåll

Reggaegitarrist

• Please log in to reply
27 svar på denna tråd

#21 Rocksteady Fred

Rocksteady Fred

Nykomling

• Members
  • 16 Inlägg:

Postad 07 December 2011 - 18:30

Visa inläggkristiang på 06 December 2011 - 21:36 sade:

Skitsnygga produktioner men lite mer info om gitarrerna (inspelningen och kanske hur du tänker när du mixar dem?) när vi ändå är på gitarrforum - så vi håller oss on topic :)

Haha, ok sorry! Tomtelåtens akustiska gitarrer spelas av Heikki på en handbyggd gitarr som är ett slutarbete av en gitarrbyggarelev. Den låter helt fantastisk live, i mixen har jag dock skurit den rätt mycket i botten för att få plats med alla de andra ljuden. Sen spelar han ju 3 olika grejer, ett akordkomp, en slinga och en frilanstrudilutt. Det var lite lurigt att få till det i mixen utan att det blev för grötigt. De är ju snygga var för sig... Tårta på tårta, men man får finna sig i att less kan vara more. Alla kan inte ha huvudrollen...
Alltid det senaste på

Störda Poeters Sällskap

#22 Kapten Gnissel

Kapten Gnissel

Noisemaker

• Members
  • 1195 Inlägg:
  • Interests:Arbeta i studion, bygga rörstärkare och jamma med likasinnde när tillfälle bjuds. Rock&Rollmupp. Älskar vin och god mat men ogillar Ernst Kirschsteiger.

Postad 07 December 2011 - 19:46

Visa inläggRocksteady Fred på 07 December 2011 - 18:30 sade:

Haha, ok sorry! Tomtelåtens akustiska gitarrer spelas av Heikki på en handbyggd gitarr som är ett slutarbete av en gitarrbyggarelev. Den låter helt fantastisk live, i mixen har jag dock skurit den rätt mycket i botten för att få plats med alla de andra ljuden. Sen spelar han ju 3 olika grejer, ett akordkomp, en slinga och en frilanstrudilutt. Det var lite lurigt att få till det i mixen utan att det blev för grötigt. De är ju snygga var för sig... Tårta på tårta, men man får finna sig i att less kan vara more. Alla kan inte ha huvudrollen...

Hej och välkommen. Jag tycker jag känner igen dig från Studioforumet, kan det stämma?
Hagström Swede Reissue, Washburn WT-24V 1985, Vantage VP795, HPD Stratta, Ibanez RG2, ESP Eclipse II, BaCH SG, BaCH LP sunburst P90, Epi 335 DOT och en LP Ful-Gibson.
Lucifer 30 Röris - Hembyggd stärk, KLD GT30 Röris, Peavey VK100 råmoddad Röris, Blackstar HT Dual, EH "The Worm",
TC Electronics Nova Repeater, Dunlop CryBaby, TC Electronics Hall of Fame, BOSS GE-7 Eq, Ibanez CE9 Chorus

#23 Rocksteady Fred

Rocksteady Fred

Nykomling

• Members
  • 16 Inlägg:

Postad 08 December 2011 - 18:56

Visa inläggKapten Gnissel på 07 December 2011 - 19:46 sade:

Hej och välkommen. Jag tycker jag känner igen dig från Studioforumet, kan det stämma?

Stämmer bra det! Var till o med i tidningen för några årsedan :)
Alltid det senaste på

Störda Poeters Sällskap

#24 Rocksteady Fred

Rocksteady Fred

Nykomling

• Members
  • 16 Inlägg:

Postad 12 December 2011 - 17:00

http://www.facebook....16142391777430/

I kväll håller Störda Poeters Sällskap Luciavaka, var med du också! Tomten planerar att nattvandra...
Alltid det senaste på

Störda Poeters Sällskap

#25 Hangar

Hangar

Nykomling

• Members
  • 27 Inlägg:

Postad 31 December 2011 - 01:00

Lysande produktioner! Kör hårt!

#26 kristiang

kristiang

Medlem

• Members
  • 215 Inlägg:

Postad 31 December 2011 - 09:48

Ja kör på med din grej! Det är inte allt för mycket reggae man hör på några gitarrforum om man säger så :)
www.soloräka.se - ny gitarrelaterad video dagligen

#27 Rocksteady Fred

Rocksteady Fred

Nykomling

• Members
  • 16 Inlägg:

Postad 11 January 2012 - 17:47

Visa inläggkristiang på 31 December 2011 - 09:48 sade:

Ja kör på med din grej! Det är inte allt för mycket reggae man hör på några gitarrforum om man säger så :)

Tack! Man gör så gott man kan! :)
Alltid det senaste på

Störda Poeters Sällskap

#28 Pile

Pile

Medlem

• Members
  • 53 Inlägg:
  • Interests:Spela och skriva musik samt köra motorcykel

Postad 14 February 2012 - 17:55

Välkommen, håller med att det svänger bra.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar